Quote from: Pekka on 25.05.2016 10:47:22Jos ajatellaan, että oppilalla on ennestään esim. UL-lupakirja, niin monta lentoa ja/tai tuntia pitää lentää koululentoja, että on oikeus lentää riippuliidintrikellä?
Liidintoiminnan säännöstö:
http://ilmailu.fi/node/846
Ilmailumääräys vaatii koulutustodistuksen tai kelpoisuustodistuksen.
Kansallinen tarkoittaa kotimaista kelpoisuustodistusta.
FAI ei myönnä kuin kv. riippu- ja varjoliitotodistuksia. Siis leima Suomesta tarvitaan.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1320403378/30947fd842701bff3c45ffdc4606b304/952-OPS_M2-9_2011-7-6.pdf
Liiton koulutusohjeessa kohdassa 10 määritellään kuinka ulkomainen tai muu koulutus hyväksytään.
Ennakoin tämän tarpeen kun muotoilin ohjetta aikanaan.
http://ilmailu.fi/sites/default/files/liidinkoulutusohje16_09_2013.pdf#overlay-context=node/846
Eräs mielenkiintoinen asia mitä tuli mieleen on, että saako moottorikone-tai ultralupakirjalla lentää trikea.
Ekan sivun määrittelyn mukaan ei, koska kyse on ohjaustaparajoituksesta.