Sanonta junan vessan toimivuudesta tullee ajalta kun ratapölkyt vilistivät jätökset pudottavan luukun alla. Muistan sen. Voi niitä aikoja

. Onko niitä lentokoneissa vielä? Nykyiset vesi tahi kemikaaliklosetit lienevät vikaherkempiä.
Testata saa 'oletuksiani' kumotakseen niitä, siis alla olevia, lähinnä

:
Mora leikkaa vähänkin löysää narua heikosti. Terävä sen tulee olla.
Giljotiini toiminee hyvin jos se on mallia kirves ja kanto, mutta epäilen käytännön toteutuksia kitkakelasta LIIKKUVAAN naruun.
Koukkupuukko koukkaa narun hahloonsa ja kitkaa sen terää vasten, jolloin se ei voi mitään muuta kuin katketa.
Itselläni on hinauskykimeen teipattu molemminpuolin teroitettu hedelmäveitsi. Ei tarvitse arpoa kumminpäin leikkaa.
Kokeilkaa treenimielessä kelipäivänä hapuilla puukkoa hinauksessa. Yhdellä kädellä lentäminen ...ei vain onnistu kuin kaksi sekuntia !
Näitäkin kannattaisi simuloida esim. pelastusvarjon heittoharjoituksen yhteydessä, kypärä ja hanskat puettuina.
Ps. Piloti päädyssä näen isompana mörkönä, että kaksoislaukaisun ylänaru olisi irti lähdössä tai että kaksoislaukaisulenkeistä se alempi/pidempi pääsee takertumaan löysyyttään johonkin, kuin sen, että naru ei irtoaisi kytkimestä kuin puukolla. Pekan ratkaisu, kiristää kaksarin alanaru pujottamalla punottuun naruun kuminaru, on siisti.