Mun tavoite on n. 22-25 kilon laitteessa, kun mun molemmilla siivillä on 110 kg maksimi.
Navan kohdalta pitäisi keventää myös muutama kilo.
Sähkösysteemi tekee käytännössä 20 kg painoa. Rungolle ei paljoa jää.
Tosin Geigerin pikkuakku säästäisi 7 kg ja voisi toimia hissinä ylös mutta matkalento tai edes kentän kiertäminen jää haaveeksi.
Oikeastaan kiinnostaisi löytää tai tehdä mahdollisimman kevyt runko, johon pulttaa Radnen koneen, n. 10 kg.
Sillä saisi helposti parin kolmen tunnin bensat mukaan ja termiikkihissinä riittäisi litrakin.
Etuosa penkkeineen voisi hyvin olla kuorirakenne ilman palkkeja, kun painoa ei sinne kauheasti tule.
Vaijerinkin pitäisi riittää varmistamaan kestävyys töyssyissä, ei kaikissa edes ole etuputkea..
Hapin lasikuiturakenne on aika optimaalinen.
Helpointa, nopeinta ja halvinta on oikeastaan koekäyttää ja ottaa käyttöön oma trike.
Siihen saisi nelitahtikoneen kevyen pikkutriken hinnalla ja voisi jopa hinata.
Manfredilla on muuten myynnissä sähkö Swift. Se olisi optimaalinen laite monessa suhteessa. Hinuriksi tosin ei potku riitä.
Mulla olisi siihen jo riittävä purjelentokoulutus käyty.
Jossain kuvassa muuten taisin nähdä kun sähkö ATOS hinasi riippuiliitimen.