Kitkahinaus kannattaa jatkossa aloittaa ehkä jopa täysillä paineilla. Alkustarttivetokin paranee samalla.
Tavalliset liitimet voisi hyvin vetää nykyisiä isommilla kun kuski keventää kaasua, jos alkaa yhtään vikuroida.
Alkunousu vaikutta aika paljon lopulliseen korkeuteen monestakin syystä. Ylempänä mm on parempi vastatuuli.
Myös vapaan narun pituus voi olla pidempi startissa kun liidin nousee nopeammin päälle.
Jos lähden dollyltä niin en tarvi toista narua ja eka laukaisu jää pois. Silloin voi myös lähteä aika täysillä paineilla.
Hinausvauhtikin on paremmin hallittavissa nousun alkuvaiheissa kun ei tarvita rajua kiihdytystä.
Kevyiden alkupaineiden päätarkoitus on kompensoida purkunopeuden mukaan kasvavaa vetovoimaa sekä helpottaa ekaa laukaisua. Sekä pyörteistä keliä.
Jos näitä ongelmia ei ole ja on kokenut pilotti, niin alkupaine voi olla selvästi isompi.
Kun näyttää aika tyyneltä keliltä, näitä voi kokeilla tällä viikolla lisää.