Teoriakurssimateriaalia

Started by Jarmo, 21.04.2015 21:09:20

Previous topic - Next topic

Jarmo

#1
Nopeasti kehittyvät sadealueet: http://www.riippuliito.net/forum/index.php?topic=2032.msg6170#msg6170

Ilmailuliiton ennuste: http://ennuste.ilmailuliitto.fi

Lentopaikkakohtaiset ennusteet: http://riippuliito.net/lentopaikat.php

Matkalento- ja termiikkioppia - ekassa postauksessa ja muutamassa liitteenä olevassa PDF:ssä: http://www.varjoliito.net/varapalsta/index.php?topic=11955.0

Luotauksien tulkintaa:

https://www.youtube.com/watch?v=glVQ-a7fRpw
AVOID FLYING BELOW 2000

Jarmo

AVOID FLYING BELOW 2000

Jarmo

#3
DHV:n liidintietokanta:
http://www.dhv.de/db1/source/technicsearchpage.php?lang=EN

Hinaustoimintaohje:
http://ilmailu.fi/sites/default/files/hinaustoimintaohje_1_1_2012.pdf#overlay-context=node/846


Ilmanopeudesta ja sakkauksista:
If the pilot flies with, for example, 45 km/h (28 mph) a wind sheer of 20 km/h (12 mph) can reduce his airspeed in the worst case, to 25 km/h (15 mph). In another case if the pilot, flying that slow, encounters a strong lifting or sinking air mass of 45 km/h (28 mph), the angle of attack will change about 45° which, means a stall. If the speed is higher and the glider is flying fast enough, in the first case, there could still be enough airspeed left; in the second case, the change in the angle of attack would be smaller. In both cases the extra speed would prevent a stall situation.
Lähde: http://www.davisstraub.com/Glide/atosspinandtuck.htm
AVOID FLYING BELOW 2000

Pekka

Kerhon linkkisivu oli aika paljon pihalla, joten tyrkkäsin päivitetyn toistaiseksi mun tyttöjen domainin alle.

http://hymyhauva.fi/link.htm

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview