Kokemuksia purjeen korjauttamisesta

Started by Jarmo, 28.07.2014 13:02:14

Previous topic - Next topic

Jarmo

Jouduin keväällä viemään purjeen korjattavaksi. Tässä on lyhyt yhteenveto keikasta - jos siitä vaikka olisi jollekin muulle hyötyä purjerikon yhteydessä.

Minulla hajosi siis viime talvena Discuksesta pitkä vetoketju vasemmasta siivestä. Siitä meni pilalle vaan muutama hammas, mutta se riitti siihen, että vetoketju ei enää pysynyt kiinni. Kyselin tutuilta, että missä purjeita kannattaa korjauttaa, ja WB-Sailsia suositeltiin kovasti. He lupasivatkin katsoa saavatko purjeen korjattua.

Seuraavaksi piti siis tilata Aerokselta uusi vetoketju ja ottaa purje pois rungolta. Vetoketjuja olisi varmaan saanut vaikka Eurokankaasta, mutta tilasin sen Aerokselta, että saan varmuudella juuri oikeanlaisen. Oma varaosa olikin paikallaan, koska WB-Sailsin omat vetoketjut olisivat olleet huomattavasti järeämpää kaliiperia.

Kiikutin purjeen "nätissä" paketissa WB-Sailsille, ja esittelin mitä sille pitää tehdä. Kävi ilmi, että vetoketjuun ei pääse kovin helposti käsiksi, mutta he lupasivat kuitenkin yrittää. Parin viikon kuluttua puhelin soi, ja sieltä ilmoitettiin, että korjaus on tehty ja purjeen voi käydä hakemassa pois. Hintaa operaatiolle tuli reilu sata euroa, ja työn jälki oli todella hyvää.

Nyt purje on asennettu takaisin rungolle ja ensimmäiset lennotkin on lennetty. Kaikki toimii juuri niinkuin pitääkin. Voin siis myös itse suositella WB-Sailsia erittäin lämpimästi. Isoin homma purjeen korjauttamisessa oli purjeen ottaminen irti rungolta ja etenkin sen asentaminen takaisin. Samalla kannattaa käydä paikat muutenkin läpi ja etsiä kuluneita kohtia. Kannattaa myös hakea rautakaupasta iso pussi tuoreita nylockeja ;)
AVOID FLYING BELOW 2000

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview