Pe 12.7. , La, Su ?

Started by kim, 10.07.2013 21:53:27

Previous topic - Next topic

kim

Kuka niinsanotusti päivystää ko. päivät jos tulee pakko lentää ;)  ?

Minä ainakin.

Kim .

Pekka

Näillä näkymin la ainakin sopivin.
Su, jos käsi kestää lentää toisen päivän.

Pekka


Pekka

Oli aivan superkeli parin tonnin pääsi ja pilviä sopivasti ja mukavia, mutta ihan vahvoja nostoja.
Pilvi meinasi kerran imaista viisimetriseen ja lentoväylälle.
56 km tehtävä meni ihan ongelmitta parissa tunnissa.
Puoli tuntia meni tehtävän jälkeen, että pääsi kentän päältä alas vaiikka työnteli täysiä, kun siihen syntyi iso pilvi joka pysyi siinä tuntitolkulla ja joka paikassa nosti ja kovaa. Lammen päältä sentään pääsi alas. Kenttä on kyllä tosi hyvässä paikassa.
Starttihetkiä vaan oli turhan harvassa kun tuuli oli pääsiassa takaa ja sivusta.
Onneksi ei tarvinnut laskeutua kuin kerran.

Sääli, ettei kädet oli kestänyt pidempää tehtävää.
Kim ajoi samaa rataa ja jaksoi nuorempana kellua yli 4 h.

Huomenna keli menee umpeen. Ei lähdetä.

kim

#4
Lauantai debriefing.

Ei huono, näin suomeksi. Onnistumisprosentti osallistujille kelpo. Starttihetket piinaavan harvassa, kiitos nolla perustuulen. Ylhäällä etenikin sitten yhtähyvin joka suuntaan.

Päivän kelistä kertoo se attä pari varjoliitäjää olivat käyneet Tammisaaressa ja taisi olla Salon kautta kolmion viimeinen siivu takaisin kentälle. Matkaa "vaatimattomat" 120 km. Kokoajan kimpassa lentäen; Propsit !!

Pekalla ja mulla oli tehtävänä se reilu 50 km. Ensin etelään vanhan tien risteykseen ja sitten takaisin pohjoiseen Somerolle. Motarin päällä tuntui että joutuisin maadoitetuksi, tosin aika lähelle Tebiksen palveluita :)  . Rinne oli auringossa ja siitä 450m:stä kikkailen takas ylös.

Haahuilin sivummalle reitiltä varmojen pilvien alle missä oli muutama varjoliitäjä. Keli oli varmanoloista ja seikkailin pohjoiseenpäin. Somero näkyikin selkeästi, mutta perus nynnyllä asenteella luulin kelin hiipuvan kellon ollessa yli 17. Pekkakin tuli näkyviin keskittäessään nostoon.  Pudottelin korkoja pelleilemällä moikatakseni. Sainkin kompassini hetkeksi sekaisin maaston suhten ja etsin kenttää ihan hassusta suunnasta.  En tienyt oliko Pekka menossa vai tulossa Somerolta; Tulossa.  Aika lähelle lipsahdin minäkin noston sortaessa.

Helppoa kruisalua kohti kenttää ja sellaista idiottivarmaa maakuntakruisailua kentän lähistöllä. Sitten tuli sellainen tunti ekstraa kun; Menen laskuun, enpäs kun vähän vielä, ei nyt kyllä alas, eikun vähän vielä ...

Taisi olla pisimpiä lentoja minulla, + 4 tuntia. Speedbaarista tuli kyllä pidettyä kiinni kaikilla mahdollisilla variaatioilla :)  . Pahemilta jomotuksilta onneksi välttynyt sekä lennossa että sen jälkeen .

Laskuun tultaessa tuuli oli kääntynyt täysin. Ok lopputyöntö mutta kolmas askel kuoppaan jonka jälkeen kevyt tälli polveen.

Sellaista tarinointia suorituksena vaatimattomasta lennosta mutta nautintomielessä arvokkaalta. Itse toivon vähän lisää näitä debriefinkejä.


Kim .

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview