Pääsiäisen lennot

Started by kim, 27.03.2013 22:47:48

Previous topic - Next topic

kim

Pistän uuden aiheen alle.

Siis: To. toimintaa; Soukkaan. Tallilla 12:45 . 

Pekka, minä.

Mikko L. ?

Laakkonen

Mäkin voin lähteä. Töissä pitää olla vähän aikaa, mut 1245 tallilla onnistuu jos tarviitte apua tai sitten suoraan Soukkaan. Miten on?

Pekka

Tuuli on aika reipas ja päivälä takuull atosi puuskainen. Ei varmaan niin kauhea kiire.
Ehkä neljän jälkeen voi alkaa lentää.
Voi olla että teen vähän hinauskalustovirittelyä tallilla ennen kuin lähdetään.

Jos lähdetään, otetaan sulle Quattro.
Targetilla ei ehkä pärjää.



Pekka

Mennään rantaan haistelemaan tuulta joka tapauksessa.
Ennen kolmea varmaan Soukassa.

Ennusteet vähän paremmat nyt.


Jarmo

Testbed antaa merelle 10m/s lukemia, mutta 5m/s maalla 10m/s puuskilla. Taitaa paikan päälle meneminen ainoa oikea ratkaisu tällä kelillä. Mastottomassa luulis nopeuden vielä riittävän. Olkaahan varovaisia.
AVOID FLYING BELOW 2000

Pekka

#5
Ihan tasainen keli viiden jälkeen. Ajelin siipi kireänä 100 m korkeudella Kasavuoren kupeessa eikä juuri ollut töyssyjä.
15 minuuttia hinkattuani kyllästyin ja menin laskuun.

Miiko kokeili Quattrolla, mutta keli oli jo liian kesy silloin.

Huomenna ei oikein intoa lähteä aikaisin kovin kauas, kun nyt meni näin myöhään.
Iltapäivästä voisin Munkkaan järjestää kaluston. Ilmoitelkaa mulle.
Varmaan myös hyvä koulutuskeli.

Pekka

Mennään Riston kanssa iltapäiväksi Munkkaan puuhailemaan.

Hinurissa ei saa pitää valoja muuten kuin tarvittaessa.
Laturi ei riitä valoille ja kelalle.

Pekka

Tänään liian tyyntä. Ei vaan alkanut tuulla kuten piti.
Polaris ei jaksanut vetää matalien startteja kun pinta on liian pehmeä.
Veto katoaa kun vauhdissa muuttuu takavetoiseksi ja rajoitin menee päälle. Honda olisi varmaan toiminut, kun se toimi eri tavalla.
Korkeita olisi kyllä onnistunut vetää.

Huomenna liian tuulista. Ei tarvi miettiä lentoja ellei mene kauas. Lahdessa voi rinne toimia.

Sunnuntaina tuuli pyörii ja vaihtelee.
Täytyy katsoa miten lennot voisi onnnistua ja missä.

Starttivalmius on joka tapauksessa koko ajan. Imoiltelkaa niin sovitaan kaluto paikalle.
Virtitin kalustoa taas paremmaksi, kun oli lämmintä ja aikaa. Nyt pitäisi saada kunnon hinauspaineet.

Taidan tilata ensi viikolla narukelan, niin voidaan käyttää taittopyörää Hiidenvedellä tai Lopella.
Kehitin kelasysteemiä toteutusvalmiiksi ja tarvittavat palikat on kasassa.
Ehkä huomenna teen lisää osia valmiiksi.

Targetin moottorikölikin on taas valmiina eli pääsen taas ilman hinausta taivaalle ensi viikolla.

Olavi

Lahdessa Vesijärvellä jään pinta on erinomaisessa kunnossa.
Sentti kovaa lunta jään päällä, joten pitokin on hyvä.
Ulkoilijoita / yleisöä on riittämiin, kuva eiliseltä päivältä.

t Olavi

Jarmo

Hyvä tietää! Ainakin uutisissa uhkaillaan kovasti, että meren jää on heikkenemään päin.
AVOID FLYING BELOW 2000

Pekka

Ulkomerelllä varmasti jäät katoaa. Tuulen takia.
Kotikentät on ok vielä 2 viikkoa. Jos pitkä ennuste pitää yhtään paikkansa.
Lumi saakin oheta. Sitä on vielä liikaa ja liian pehmeää.

Su ja Ma näyttää aika tyyniltä. Kiinnostaako termiikin etsintä?
Voisi mennä Nummelaan.

Ja kumpana päivänä?

Tänään seurailen keliä, jos illalla tuuli olisi sopiva.

Jarmo

Oon Ranskassa maanantai-iltaan asti, joten mun osalta jää väliin. Katotaan ens viikolla...
AVOID FLYING BELOW 2000

Pekka

Aamupäivästä jo Otaniemessä. Target jo katolla, en käy tallilla.

Laakkonen

Mä oon kiinni jonnekin neljään asti, mutta sitten vapaa irtoamaan.

Pekka

#14
Tultiin jo pois kun meni välillä synkäksi.
Mikko K kävi korkealla laskevissa ja Riston kanssa ajeltiin ympäri lahtea pitkiä lentoja.

Huomenna uudestaan.

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview