Kiikala To 090812

Started by kim, 08.08.2012 23:13:41

Previous topic - Next topic

kim

Saatan ehkä mahd. vääntäytyä mestoille "yksinkin" ?

Muita seuraksi ?

Kim .

Laakkonen

Enköhän minäkin oo mukana jos on todennäköistä päästä lentämään.

kim

Ok. Tallilla n. klo 10:30 .

Soitellaan aamulla vielä.

Jarmo

No kuin kävi? Ilmeisesti oli ihan hyvin kantava keli ainakin.
AVOID FLYING BELOW 2000

kim

#4
Joo .. Kävi ihan hyvin.

Sain Haagasta yhden varjoliitäjän kyytiläiseksi, "which was nice".

Kentällä porukkaa sopivasti n. 5 henk. jono.

Päivällä kukaan ei tarttunut taivaalle pidemmäksi aikaa ja minä ja mun kyytiläinen (Otto, kiitos hinauksista) sovittiin kolmas lento noin klo 16 viimeiseksi. Olin jo tähtäämässä kierrokseen kun Migun klassinen kommentti soi päässä "kyllä siellä nostaa, jossain, kun laskee koko ajan". Vähän hankalasti suoraan hinauslinjan päältä 200 metrissä lähti selkeähkö mutta heikko nosto mikä vei tosi litteällä kaartamisella ja kikkailulla puolessa tunnissa 1200m.

Kiikala on kuulemma toiminut hyvin iltapaivällä aikaisemminkin.

Tehtävänä olikin taivastella lähimaisemia. Hyvältä näyttävät pellot kaikkiin suuntiin paitsi itä. Itse kentän lähimaasto on metsää. Käväisin huimapäisyyttäni n. 6km päässä ja käännyin takaisin. Sementtitehtaan (vai mikä lie hiekkakuoppan) kohdilla tuli haravoitua ilmaa muitten kanssa. Välillä oltiin alle 700 m.

Tyhmän kauan meni että sain itseni pilvenpohjaan. Sen pohja olikin todistetusti, kuten olin päättänyt, tasan 1400 metrissä :) .

Reilun tunnin lennon jälkeen alkoi varmistelu samassa paikassa hävettämään ja ajelin kirkkauteen kiertelemään puoleksi tunniksi ja laskuun.

Tämä lento tuli tarpeeseen. Paskaa tullut käteen pitkän aikaa. Usko palasi.

Kaikki kehuvat Kiikalaa termiikk- varmaksi ja siltä maasto näyttääkin ilmasta katsoen. Sanovat erityisen kiukkuiseksi keväällä. Sitä se varmaankin on ja vaatii kunnioitusta että ei satu hassusti.

Vaikka Oton katse venähti apaattiseksi kun kysyi multa päivän päätteeksi kuinka kauan mulla menee kamojen pakkaamiseen.. Niin EHKÄ tuo roudaamisen määrä kompensoituu sillä että riippuliitimellä pystyy kuitenki ajelemaan ja etenemään taivaala vähän eri tavalla kuin noilla "vakionopeuskankailla" :) .

Näin.

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview