Riippuliitimen aerodynamiikka

Started by Pekka, 25.01.2011 01:04:11

Previous topic - Next topic

kim

Jep...Luin läpi. Kaikkea en ymärtänyt ja sen minkä ymmärsin ei tehnyt viisaammaksi.

Lyhyesti mitä jäi mieleen.

WW Falcon3 liitimen pelkkien poikkiputkien (crossbar) haitallinen ilmanvastus on sama kuin T2 liitimen haitallinnen kokonaisvastus, mihin kuuluu itse pilotti, vaijerit, ohjauskolmio yms. Tälle ilmanvastukselle oli annettu arvoksi 2.

Pilotin osuus kokonaisvastuksessa T2 osalta oli suhteessa iso, eli 1,5 (kokonaisvastus siis 2).


Todettiin että valmistajan antama liitoluku on todennäköisesti liian optimistinen laskelmien perusteella. Laskelmia on vaikea tehdä, johtuen riippuliitimen rakenteen monesta muuttujasta.

Tarkimmat vertailukelpoiset liitoluvut saadaan vain lentämällä eri liitimiä rinnakkain.

Mikko


Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview