Takatuulilasku rähmälleen

Started by Pekka, 04.07.2010 23:33:03

Previous topic - Next topic

Pekka

Eilen kun oli tyyntä, niin oli jo lähtökohtaisesti valmistauduttava siihen, ettei tuuli osu finaalissa vastaiseksi.

No nin kävi eilen vaikk akoitin katsoa piakan siten, että termiikin mahdolilnen lähtöpaikka olisi laskupaikan takana. Finaalin lopussa kuitenkin maanopeus tuntui turhan kovalta jaloillelaskuun ja ajoin siiten mahalaskun pintaan kun heinäkin oli lyhyttä. Ihan hyvä lasku sellaisenaan. Kierros meni niin kuin ptikin ja osuin tasan maaliin.

Mutta pelto ei aina ole pehmeä. Nyt se olikin halkeillutta savea, eikä polvet tykänneet yhtään.
Sitten vielä huomasin, että polven kohdalla sivussa oli komea viilto. Ilmeisesti joko kivi pellossa tai mittarin kiinnityspultti osui kun leija meni kevyesti nokilleen lopuksi. Kouvolassa ompelivat kymmenen sentin matkalta saumaa kiinni.

Olisihan nuokin ongelmat voinut välttää. Mun lentohousuissa on polviin ommeltu pehmusteet. Mutta oli eri housut.
Polvet ei tykkää kovista kolauksista ja suosittelen kyllä pehmusteita tai suojuksia.

Kentälläkin on paikoin kiviä, joihin voi osua, siksi varsinkin koulutuksessa käytetään suojuksia, kun mahalskuja tulee paljon. Mutta kyllä kokeneempikin voi tarvita polvisuojuksia vaikka kaikki menisi ihan oikein. Itse olisin tarvinnut eilen. Kerholla on niitä lainaksikin.

Samoin liitimessä ei saa olla mitään, mikä voisi tökätä tai naru tarttua. Itse en älynnyt tuosta pienestä ruuvista koituvan mitään riskiä.

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview