Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Mikko

#16
Uuh, saako kuvaa tähän tai sisäiselle puolelle?
#17
Lentoilmoitukset / Vs: Torstaille toivoa
04.05.2016 19:05:27
Mä koitan päästä kanssa paikalle johonkin aikaan moottorilla
#18
Käy molemmat
#19
Jarmo dis video is private  :(

Saman bongasin omalta videolta; ei ehkä cross controllia niinkään, mutta monta kertaa oli kroppa maan suhteen menosuuntaan ja poikittain ilmavirran suhteen etenkin jos veti yhtään vauhtia ja oli menevinään kovempaa. Veikkaan että toimii silloin dragin lisäksi vähän niinkun "peräsimenä", ja tuntuikin että käänsi nokkaa ainakin jonkun verran ulos rinteestä.
#20
jee jee  ;D
#21
Komeita kuvia. Voitasko alkaa keräämään näitä johonkin yhteen paikkaan? Jos vaikka sais sivuillekin uutta ilmettä ennen pitkää :D
#22
Kuva eiliseltä. Mukavat kellunnat vaikkei kerralla pidempään pysynytkään, omat 18min, 12min ja ~10min. Nätti, monipuolinen keli.

Lähtisin tänäänkin jos olkapää ei olisi siinä kunnossa ettei käsi nouse kymmentä senttiä enempää sivulle. Tuli varmaan takaisin starttiin kantamisesta. Kotiin asti en huomannut mitään, mutta yöllä kipeytyi.

Note to self: muista teipata köli kiinni. :)
#23
Otskin puolelta näytti pääsevän hyvin jäälle
#24
Laajalahdella rannat vähän sulina :< kalastajatorpan läheltä pääsi jostain kohdista arvalla hyppelemään eteenpäin, samoin otarannasta laituria pitkin. piti luikkia takasin kun keskemällä alkoi pinta ratista.
#25
ou jea, mossen pelari pakattu ;D tuun saunaan jos ehdin. Oisko kellään ultraäänipesuria?
#26
Osto & myynti / Vs: Tavaraa Aerokselta
20.01.2016 18:04:14
Sivuvaijerit D15B pari settiä. Ulommaisten lattojen päät ja narut kaipaisi kanssa uusimista.
#27
Mukana saunomassa jos en jää kinokseen kiinni  ???
#28
Riippuliito / Vs: SKYLIFT-3000E
28.12.2015 20:10:17
Sähkövatkaimella lentämättömänä veikkaan että menisi samalla ohjelmalla... ne perusjututhan on samat: voimavektorin vaikutus, starttitekniikka, kelin vaikutus, potkurin palat lähtee tangentin suuntiin, hiekkakentillä kivet kolhii potkurin (ja lentää ~tangentin suuntaan), mahd harukset ja liikerajoitukset, suu/käsikaasu, tappokytkin, pelari ja tappokytkin, startin keskeyttäminen kun joku pragaa 30 metrissä jne.

Ehkä bensatouhuihin ei tarvitse mennä niin syvälle, kunhan ymmärtää mitä pitää huomioida jos moiseen vaihtaa. Sinänsä voisi olla hyvä koulutusohjelman rakenteessa eritellä bensa- ja sähkölaitteisiin liittyvät asiat jos niitä alkaa tulla enemmän. Koulutusohjelmahan on nykysellään enemmän referenssi- ja checkkilista asioista jotka pitää käydä läpi riittävällä tarkkuudella, ja myönnettävä kelppari on paperi joka sanoo että on "riittävä tieto ja taito". Eli tässä riittäisi mun mielestä se, että jos vaihtaa laitetyyppiä niin tietää mistä ottaa selvää... Eli ei tarvi lotrata kurssilla bensan kanssa jos meinaa lentää sähköllä.

Sähkössä varmaan tulee jotain erikoisuuksia turvallisuuteen liittyen jotka pitäisi lisäksi huomioida: ERITYISESTI se ettei ole ihanaa kaksitahtisoundia varoittamassa siitä, että potkuri saattaa kohta pyörähtää.

+ Radiohäiriöt, onkohan sähkövehkeillä tätä ongelmaa? Sateella lentäminen ja sähkö? Eri akkutekniikat ja lataamiseen liittyvät jutut? Tulipalo-/oikosulkuvaarat? ... jotain muuta?

Moottorikurssin saa varmaan ilmaiseksi kun on koulutettavalla riittävästi kokemusta, omat vehkeet rikottavana ja kun moottoripilotteja ei ole läheskään niin paljon kuin saisi olla ;)
#29
mulle ei käy la/su, muuten koko viikko käy
#30
Valkoinen Icaro Fly kypärä tummalla visiirillä. Käyttämätön, kolhuton, naarmuton. Ei pussia.

Suosittelen tietty kaikille integraalia, etenkin riipparin kanssa, mutta jos joku tämän haluaa niin voi tarjota...

mikko.kaar@gmail.com