Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Jarmo

#376
Moro! Oon La ja Su kanssa vapaalla jalalla.
#377
Heeh - siellähän se tosiaan luki. Pitänee ottaa esitäytettyjä blanketteja sitte kentälle mukaan ni käy nopeammin  ;D
#378
QuoteLiite 1: LUETTELO VAKAVIEN VAARATILANTEIDEN ESIMERKEISTÄ
− Vakava epäonnistuminen yritettäessä saavuttaa ennakoidut suoritusarvot
lentoonlähdössä tai alkunousussa.
Pitääkö jatkossa löysistä hinauksistakin tehdä ilmoitus? ;)
#379
Oz reportin foorumilla on mielenkiintoinen video, jossa naru tarttuu kiinni askelhinauksen myötätuuliosuuden aikana. Pilotti reagoi nopeasti, mutta näyttää että tuossa voi käydä aika äkkiä aika hassusti. Keskusteluketjussa on muuten muutakin hyvää matskua askelhinauksista kiinnostuneille.
Drum Tangle
#380
Quote from: Mikko on 08.04.2011 23:56:24
Kitkalla voi reagoida vapauttamalla pannan, mut sillon on mahdollisesti pieni riski siihen, että kela pyörii niin villisti että naru hyppää pois kelalta ja vetää takkuun itsensä?
Hyvä pointti. Tämänhän ei pitäisi olla kuitenkaan ongelma, jos mönkijä on tässä vaiheessa jo pysäytetty.

Taittopyörähinauksessa hinausvoima kasvaa voimakkaasti lockoutissa, mutta kitkakelahan syöttää silloin vaan enemmän narua, joten sen mun näkemyksen mukaan pitäis pienentää lockoutin mahdollisuutta ja hidastaa sen syntymistä.
#381
Saatan päästä messiin sunnuntaina. En tiedä vielä miten la ilta menee, mutta kattellaan! Olishan se kiva käydä pitkästä aikaa lahdessa! :)
#382
Yleinen keskustelu / Vs: 5.4. lentokuvia
07.04.2011 11:21:35
Mahtavaa! Hiton hieno lento tosiaan Laakkoselta. Heruiskohan eräältä punaiselta jääkiekkojoukkueelta sponssia, jos käytetään niiden lippua lähetyslippuna ;)
#383
No niin. Piti tietty spammata sinnekin, kun huomas että sama juttu toimii suomeks ja englanniks  ::)
#384
Markos ''handy'' takeoff

Tässä on yhdistetty hyvin startti ja maakäsittely  ;D
#385
Riippuliito / Vs: Uusi siipi Aerokselta
28.03.2011 23:38:57
Täällä on lisää kuvia ja juttua siiven lento-ominaisuuksista. Tuo rupeaa muistuttamaan ulkomuodoltaan jo *köh* kiinteäsiipistä ;)
#386
Viikonlopun oppeja:

Kovalla tuulella uusi jarruvarjo voi jarruttaa niin kovaa, että kelausmoottorin voima ei riitä takaisinkelaukseen. Originaali patjaleija taisi vetää vielä kovempaa, mutta varjoliitäjäthän ei koskaan lennä kovassa tuulessa, joten ongelma ei varmaan oo tullu niillä vastaan.

Ennen hinauksen aloitusta pitää tarkistaa, että dyneema ei ole kiertynyt ohjurin ympärille. Se voi kiertyä siihen narua ulos vedettäessä.

Uusi jarruvarjo menee aivan ennenkuulumattomalle sykkyrälle, jos hinausnaru menee poikki ;)
#387
Pulinajakso / Varjoliito.net?
24.03.2011 10:24:16
Mitähän varjoliito.netille on tapahtunut? Se on vissiin ollu useemman päivän jo pois linjoilta...
#388
Videot ym. / Atos VQ Fort funstonissa
19.03.2011 16:42:14
Rinnelentoa ATOS VQ:lla Fort Funstonissa. Tasaista keliä, aurinkoa ja hienoja maisemia.

Atos VQ at Funston with Kurt
#390
Löysin myös hyvän viestiketjun kiinteäsiipisistä ja ATOSien eri mallien eroista. Kannattaa lukea, jos kiinteäsiipiset kiinnostaa.