Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - kim

#16
Jees. Willssi  v i h d o i n k i n  koelennetty huolellisen checkauksen ja huollon päätteeksi. Kankeahan tuo on pehmeänkuluneeseen Toplessiin mutta johdonmukainen ja paljon liukkaampi.

Gradienttia pukkas juu... Hyvissä ajoin (15m?) siirsin kädet yläputkille jotten varmasti sössisi otteenvaihdossa. Kyllä yläputkilta täysiä vetämällä on saanut vauhtireserviä loivennukseen, muttei tälläkertaa. 10 metristä pikahissi tilattiin pohjakerrokseen ja tälläkertaa se ei pysähtynyt katutasolla. Nummelan nurmi oli pehmeän liukasta, joten tyylipisteiden vähennyksellä selvittiin.

Pekan testaama Finsterwalder Funfex vaikutti ihan pätevältä välitason liitimeltä. Suhteellisen hyväkuntoinen. ...Liidin, siis ;)  .
#17
Ke alustavasti "kiinni". To auki. En tiedä lennänkö itse, mutta osallistua voisin.
#18
Lentoilmoitukset / Vs: La-su 16-17.6
15.06.2018 22:10:06
T2 vaiheessa,Toplessilla ei huvita.
#19
Lentoilmoitukset / Vs: Perjantai 25.5
24.05.2018 23:36:21
Nähdäänkö Pekka klo 10 tallilla?
#20
Yleinen keskustelu / Vs: Saunailta 18.4
17.04.2018 19:56:15
Mukana !
#21
Osto & myynti / Vs: Koukkupuukkoja
02.04.2018 15:19:50
Sanonta junan vessan toimivuudesta tullee ajalta kun ratapölkyt vilistivät jätökset pudottavan luukun alla. Muistan sen. Voi niitä aikoja :) . Onko niitä lentokoneissa vielä?  Nykyiset vesi tahi kemikaaliklosetit lienevät vikaherkempiä.

Testata saa 'oletuksiani' kumotakseen niitä, siis alla olevia, lähinnä ;)   :

Mora leikkaa vähänkin löysää narua heikosti. Terävä sen tulee olla.

Giljotiini toiminee hyvin jos se on mallia kirves ja kanto, mutta epäilen käytännön toteutuksia kitkakelasta LIIKKUVAAN naruun.

Koukkupuukko koukkaa narun hahloonsa ja kitkaa sen terää vasten, jolloin se ei voi mitään muuta kuin katketa.

Itselläni on hinauskykimeen teipattu molemminpuolin teroitettu hedelmäveitsi. Ei tarvitse arpoa kumminpäin leikkaa.


Kokeilkaa treenimielessä kelipäivänä hapuilla puukkoa hinauksessa. Yhdellä kädellä lentäminen ...ei vain onnistu kuin kaksi sekuntia !

Näitäkin kannattaisi simuloida esim. pelastusvarjon heittoharjoituksen yhteydessä, kypärä ja hanskat puettuina.


Ps. Piloti päädyssä näen isompana mörkönä, että kaksoislaukaisun ylänaru olisi irti lähdössä tai että kaksoislaukaisulenkeistä se alempi/pidempi pääsee takertumaan löysyyttään johonkin, kuin sen, että naru ei irtoaisi kytkimestä kuin puukolla. Pekan ratkaisu, kiristää kaksarin alanaru pujottamalla punottuun naruun kuminaru, on siisti.
#22
Jepp. Liukupalojen toiminta perustuu kieltämättä lievään optimismiin. Täytyisi testata emppiirisesti ,staattisilla kokeilla, eri pinnoilla milloin alkavat liukumaan ja minkälaisen vastatyönnön se vaatii käsille. Pyörät on vain niin perse askarrella (puoliksi tehty) muotoilulle speedbarille (pyöreitä bareja Wills Wing:in racerikolmioille ei edes saa) . Kaupallisena läytyy pyöriä, kapeita joo, mutta ilmakumipyöriä ei. Jos pyörät eivät ole halkaistavaa mallia olisi näppärää laitta niihin jokin tappilukko/jarru, jotta kasaaminen pystyssä onnistuisi.

Itse lähden kitkakelan perään mielummin kireällä narulla. Ei tule nykäisyä joka saattaisi viedä tasapainon juoksuun. Laskin tuosta Jarmon videosta että otan vain 7 ! askelta ennenkuin olen ilmassa.
#23
Tutkin huvikseni lukuja startin "marginaalisuuden" arvioimiseksi.

Ihmisen huippunopeus on just vajaa 45km/h, mutta tämä ei koske meitä, koska se on Usain Boltin huiput.

Terve tavis pyrähtää vajaa 25km/h.

Normi riippuliitimen SAKKAUS nopeus on n. 30km/h hujakoilla.

1m/s tuulta on 3,6km/h

Taittopyörähinauksessa narun venyminen linkooa startiin paremman kiihtyvyyden, ainakin hekeksi ;)  .


Tuolla Lopen järvenjäällä urheilumieltä riitti, koska luotin suksiini sen verran että pomppustartti olisi ollut tod.näk. ok. Jarmolla oli vielä enemmän 'urheilumieltä' renkaineen...mutta paremmalla juoksutekniikalla ;) .

Kiikalassa tuli testattua nollatuulistartti kitkakelan perään kolmisen vuotta sitten. Pitihän se kokeilla kun oltiin taittopyörahinauksiin otettu useat vastaavanlaiset lähdot sinä kautena aikaisemmin. SE OLI VIRHE! Ei lähtenyt liidin lentoon, ja ohjauskolmion liukupalat, jotka ehkä toimii kovemalla alustalla, tökkäsivät turpeeseen. POWER WHAAAACKK.  Pilotti rähmälleen ja liidin siipiputkineen päähän tai niskaan. Heti heiluttelin jalkojani, josko liikkuvat enää. Oli ne kuulemma hassusti potkineet siellä. Pelkkiä pieniä ruhjeita ja henkistä kolhua.

Marginaalista on jokatapauksessa tyynessä, juu :)  (Siis, ilman dolly- starttia).

#24
Pekka, minä ja Jarmo. Loppijärvelle tod.näk. Mikko vissiin estynyt. Mitä Jere meinaa ?

Tallilla 10:20  ..Ok Pekka ?
#25
Sopii mullekkin. Niin, minne se koilis/itätuuli passaisi. Toivottavasti jää olisi vähän kuivempi kuin edellisissä vesileikeissä. Muuten on kyllä pukkaillut termopilveä taivaalle koko viikon.
#26
Lentoilmoitukset / Vs: Su 25 Nummela
24.03.2018 22:47:11
Ok. Pekka, Jere ja minä, siis. Ja tod.näk. Soukka.

Katsotteko, Pekka ja Jere, että mun valjaat tulee teidän kyytiin ja että mielellään liidin kulkisi takasin varastolle jomman kumman katolla ( Mun kaapelihylly mukaan? ) . Tuon liitimen Kirkkonummelta rantaan.
#27
Jere estynyt. Jarmon ja minun mielestä vähän turhan rapsakka kaudenaloitus keli.
#28
Pääsen rantaan n. varttia yli yksi.

Kim .
#29
Joo...?

Forecan sadetutkaennuste näyttää että kuivuisi, mutta Testbedin lähirealiteetti näyttää epämääräisesti kosteammalta.
#30
OZ reportista:

Hornet hävittäjän kärkipyörteet pöllyää ylösvedossa.

http://davisstraub.com/OZ/22.046.4