Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - kim

Pages: [1] 2 3 ... 11
1
Yleinen keskustelu / Re: Kesäkauden aloitus
« on: 09.04.2021 18:15:31 »
Heh. Meneepäs byrokraattiseksi ja maksaakin vielä.

Kevennyksenä: Alaskassa "rennompaa" .

Lähdekritiikki tarkistamatta, mutta Alaskassa lennetään paljon ja pakosti villisti, joten eiköhän:

"
Alaska state law reads any plane has the legal right to use any roadway to land on or take off from and motorist must give them right of way when at all possible as long as there isn't a designated runway in the immediate vicinity of were they need to land or take off from.
"
https://youtu.be/MgQIcK881es

2
Hei.

Tulen paikalle.

Kim.

3
Yleiset lentoilmoitukset / Re: Perjantaina 15.5 Kiikalaan
« on: 21.05.2020 20:25:17 »
Ei valitettavastai tältä erää. Putkiremmppa, väistö ja muita muuttujia haitaksi.

4
Yleinen keskustelu / Re: Saunailta 15.5 klo 18:30 alkaen
« on: 14.05.2019 19:58:09 »
Mukana.

5
Yleiset lentoilmoitukset / Re: To 18.4 Kiikala
« on: 16.04.2019 17:40:15 »
Nope. Vörkki.

6
Yleiset lentoilmoitukset / Re: Soiko kellot ?
« on: 16.02.2019 14:24:34 »
Edelleen on ennuste kovinkin suotuisan oloinen eteläsuomen isoimpaan rinnelentopaikkaan. Rinnestartti mahdollisuus.

8
Videot ym. / Kärkipyörteitä
« on: 23.01.2019 22:38:32 »
Kärkipyörteet ja nostovoima savustettu esille.

Ko ajelee toisen liitimen kärkipörteiden läpi esim. rinnelennossa, niin sanoo pienet "kuopat" tumps- tumps. Mutta ehkä kannattaa visualisoida että nuo pyörteet jää luuraa vähäksi aikaa, jos vaikka on starttaamassa tai laskeutumassa pienkoneiden jälkeen. Sillon jos lennättä itsensä pyörteeseen niin saattaa sanoa enempi kuin "tumps !" :/  .

Btw. Vingletit eivät hävitä kärkipyörteitä. Vingletit vähentävät kärkipyörteitä, korkeintaan samanverra kuin jos kärkiväliä lisättäisiin vingletin verran, eli käännettäisiin se vaakatasoon.

Isoissa matkustajakoneissa ja kärkiväliluokitelluissa purjelentokoneissa ei haluta lisää kärkivälia. Siksi vingletit.

https://youtu.be/AFXtkxWGY4U

Kim .

9
Trike / Re: Kevyttrike luettelo
« on: 23.01.2019 22:06:15 »
Tämä on myös vähän, mutta Pekan esimerkkiä vähemmän, valtavirran rakenteita vastaan, fiksulla tavalla minun mielestä.

Mutta- mutta, jos putkia saa taivuteltua ja hitsattuja ratkaisuja käyttää, niin itserakennettunahan tuo taittuisi tulitikkuaskin kokoiseksi ja kasaisi itsensä ;)  .

https://youtu.be/Ksc4Sc1F9m8

10
Trike / Re: Kevyttrike luettelo
« on: 13.01.2019 22:02:40 »
Onpa villisti erilaisa viritelmiä ja rakenneratkaisuja. Esimerkiksi nokkapyöran geometriat ja jousitukset, tai sen puuttuminen.

11
Yleiset lentoilmoitukset / Vs: Lauantai 20.10 Nummela
« on: 25.10.2018 17:42:36 »
Joo...

Iänikuinen keskustelu, milloin vaihtaa otteita.

Mieluiten ei pahimassa tuuilileikkauksessa, eli ajoissa tai matalalla. Tasaisessa kelissä, mieluiten ajoissa ja pitkällä finaalilla.

Ko. Tapauksessa varmistelin sellaisella ristiotteella (jota jotkut suosittelevat) jotta toinen käsi alaputkella ja toinen sivuputkella. Tällöin saa vähän enempi vetoa ja voi vaihtaa takaisin alaputkelle nopeammin jos tarvis.

Jos rodeoo pukkaa, niin kaipa sitä alputkilta vaikka mahalasku kovassa tuulessa. Maanopeus joka tapauksessa pieni.

Tekijämiehet/naiset vaihtelee otteita viimetingassa ja ei vetele hutilyöntejä vaikka se lentolaite kampee kuinka ja vaikka minne sillähetkellä.

Korkealla tulee välillä, tuntuman saamiseksi, ajeltua yläputkilta; Hidaslentoa jotta vastavoiman palautetta lopputyöntöä varten voisi arvuutella, sakkauksia (maltillisia ! !), suunanvaihtoja, kaartoja ja vauhdin vetämistä. Laskussa vietetty aika tässä modessa on normaalisti tosi lyhyt. 

Oleellisinta on, että ohjaa ja yrittä "tzempata"viimeiseen saakka. Tälläkin kertaa tulos oli yllättävän positiivinen.

12
Yleiset lentoilmoitukset / Vs: Lauantai 20.10 Nummela
« on: 22.10.2018 21:49:39 »
Jees. Willssi  v i h d o i n k i n  koelennetty huolellisen checkauksen ja huollon päätteeksi. Kankeahan tuo on pehmeänkuluneeseen Toplessiin mutta johdonmukainen ja paljon liukkaampi.

Gradienttia pukkas juu... Hyvissä ajoin (15m?) siirsin kädet yläputkille jotten varmasti sössisi otteenvaihdossa. Kyllä yläputkilta täysiä vetämällä on saanut vauhtireserviä loivennukseen, muttei tälläkertaa. 10 metristä pikahissi tilattiin pohjakerrokseen ja tälläkertaa se ei pysähtynyt katutasolla. Nummelan nurmi oli pehmeän liukasta, joten tyylipisteiden vähennyksellä selvittiin.

Pekan testaama Finsterwalder Funfex vaikutti ihan pätevältä välitason liitimeltä. Suhteellisen hyväkuntoinen. ...Liidin, siis ;)  .

13
Yleiset lentoilmoitukset / Vs: Tällä viikolla ke-to
« on: 30.07.2018 10:44:16 »
Ke alustavasti "kiinni". To auki. En tiedä lennänkö itse, mutta osallistua voisin.

14
Yleiset lentoilmoitukset / Vs: La-su 16-17.6
« on: 15.06.2018 22:10:06 »
T2 vaiheessa,Toplessilla ei huvita.

15
Yleiset lentoilmoitukset / Vs: Perjantai 25.5
« on: 24.05.2018 23:36:21 »
Nähdäänkö Pekka klo 10 tallilla?

Pages: [1] 2 3 ... 11