Vesan kuvaus laskukierroksesta: http://users.jyu.fi/~vesal/riippu/lehti/kevytilmailu/Laskukierrosjamaastolasku.htm (http://users.jyu.fi/~vesal/riippu/lehti/kevytilmailu/Laskukierrosjamaastolasku.htm)
Nostovoiman synty: http://ilmailu.fi/ilmailu-lehti/miten-nostovoima-syntyy (http://ilmailu.fi/ilmailu-lehti/miten-nostovoima-syntyy)
Polaareita: https://www.willswing.com/wp-content/uploads/2013/07/polarchart_1.gif (https://www.willswing.com/wp-content/uploads/2013/07/polarchart_1.gif)
Riippuliito-opas: http://users.jyu.fi/~vesal/riippu/materiaalia/RiippuliitoElamaJaMaailmankaikkeusMLi081230.pdf (http://users.jyu.fi/~vesal/riippu/materiaalia/RiippuliitoElamaJaMaailmankaikkeusMLi081230.pdf)
Varjoliito-opas: http://ilmailu.fi/sites/default/files/varjoliito-opas_13_12_2014.pdf#overlay-context=node/846 (http://ilmailu.fi/sites/default/files/varjoliito-opas_13_12_2014.pdf#overlay-context=node/846)
The Laskeutumisketju - Jim Rooneyn kommentit ovat asiaa: http://ozreport.com/forum/viewtopic.php?t=26379 (http://ozreport.com/forum/viewtopic.php?t=26379)
Bonus - pitkähkö mutta erittäin hyvä juttu huonojen päätösten tunnistamisesta: https://www.willswing.com/why-cant-we-get-a-handle-on-this-safety-thing/ (https://www.willswing.com/why-cant-we-get-a-handle-on-this-safety-thing/)
Nopeasti kehittyvät sadealueet: http://www.riippuliito.net/forum/index.php?topic=2032.msg6170#msg6170 (http://www.riippuliito.net/forum/index.php?topic=2032.msg6170#msg6170)
Ilmailuliiton ennuste: http://ennuste.ilmailuliitto.fi (http://ennuste.ilmailuliitto.fi)
Lentopaikkakohtaiset ennusteet: http://riippuliito.net/lentopaikat.php (http://riippuliito.net/lentopaikat.php)
Matkalento- ja termiikkioppia - ekassa postauksessa ja muutamassa liitteenä olevassa PDF:ssä: http://www.varjoliito.net/varapalsta/index.php?topic=11955.0 (http://www.varjoliito.net/varapalsta/index.php?topic=11955.0)
Luotauksien tulkintaa:
- Lauri Kankaan opas (http://www.ursa.fi/~lkangas/snd/help.html) on kirjoitettu selkeästi ja sisältää paljon hyviä esimerkkejä.
- Heikki Pohjolan ja Kristian Roinen ohje (http://tinyurl.com/d4p7ltb) on tehty purjelentäjiä varten, ja siinä pureudutaan syvemmälle ilman ominaisuuksiin luotauksien näkökulmasta.
https://www.youtube.com/watch?v=glVQ-a7fRpw (https://www.youtube.com/watch?v=glVQ-a7fRpw)
Ilmatila 2012+
https://ais.fi/ais/ilmatila2014/index.html (https://ais.fi/ais/ilmatila2014/index.html)
Ilmailumääräyksiä:
http://www.trafi.fi/ilmailu/saadokset/ilmailumaarayskokoelma/ops_lentotoiminta (http://www.trafi.fi/ilmailu/saadokset/ilmailumaarayskokoelma/ops_lentotoiminta)
Ilmatilaluokat:
https://ais.fi/ais/eaip/pdf/enr/EF_ENR_1_4_EN.pdf (https://ais.fi/ais/eaip/pdf/enr/EF_ENR_1_4_EN.pdf)
Thermalator - simulaatio termiikkien kehittymisestä:
https://www.youtube.com/watch?v=xF51Vtow8UI (https://www.youtube.com/watch?v=xF51Vtow8UI)
Meteorologisia ilmiöitä - turbulenssi, laaksotuuli, termiikit jne:
https://www.youtube.com/watch?v=MzphST2PAkI (https://www.youtube.com/watch?v=MzphST2PAkI)
DHV:n liidintietokanta:
http://www.dhv.de/db1/source/technicsearchpage.php?lang=EN (http://www.dhv.de/db1/source/technicsearchpage.php?lang=EN)
Hinaustoimintaohje:
http://ilmailu.fi/sites/default/files/hinaustoimintaohje_1_1_2012.pdf#overlay-context=node/846 (http://ilmailu.fi/sites/default/files/hinaustoimintaohje_1_1_2012.pdf#overlay-context=node/846)
Ilmanopeudesta ja sakkauksista:
If the pilot flies with, for example, 45 km/h (28 mph) a wind sheer of 20 km/h (12 mph) can reduce his airspeed in the worst case, to 25 km/h (15 mph). In another case if the pilot, flying that slow, encounters a strong lifting or sinking air mass of 45 km/h (28 mph), the angle of attack will change about 45° which, means a stall. If the speed is higher and the glider is flying fast enough, in the first case, there could still be enough airspeed left; in the second case, the change in the angle of attack would be smaller. In both cases the extra speed would prevent a stall situation.
Lähde: http://www.davisstraub.com/Glide/atosspinandtuck.htm (http://www.davisstraub.com/Glide/atosspinandtuck.htm)
Kerhon linkkisivu oli aika paljon pihalla, joten tyrkkäsin päivitetyn toistaiseksi mun tyttöjen domainin alle.
http://hymyhauva.fi/link.htm (http://hymyhauva.fi/link.htm)