Bongasin varjoliito.netistä Jeppen blogista (http://www.varjoliito.net/varapalsta/index.php?topic=12511) pari videota aiheesta Taitava pilotti selviää tilanteista, joihin hyvä pilotti ei joudu ;) Ruudulta näitä on hauska katsoa, mutta en todella haluaisi olla noissa paikoissa.
Pilotin mukaan tuuli yltyi, ja hän ajautui rinteen takapuolelle.
http://www.youtube.com/watch?v=nDwHikpgGvw (http://www.youtube.com/watch?v=nDwHikpgGvw#)
Quotei wanted to cross a last hill from a series of hills and i needed just a few meters more (height) in order to land on the flatland that was after this hill (and spare an hour of walking through the forest) i didn't get enough lift to cross it and i got myself into this situation ...i was just waiting to see if i come across a small place to land or what tree should i choose :D Luckily the road appeared.
Aika monissa arviointivirheissä tuntuu olevan taustalla se, että otetaan riskejä koska halutaan säästää vaivaa; yritetään laskeutua narun päähän, lennetään pienillä marginaaleilla esteiden yli, kaarrellaan matalalla jne.
http://www.youtube.com/watch?v=hKTzTL_X-Kc (http://www.youtube.com/watch?v=hKTzTL_X-Kc#)
Tässä vielä kolmas esimerkki, kuinka voi käydä jos venyttää marginaaleja liikaa.
QuoteI thought I could make it over the tree line. I made a BAD decision. I should have landed in the field. Instead, I had to turn at the last minute and land in rotor from the trees. I went from 25 feet to eating dirt in about 3 seconds.
http://www.youtube.com/watch?v=BaScVhk3Xxw (http://www.youtube.com/watch?v=BaScVhk3Xxw#)