Main Menu

Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Laakkonen
 - 25.04.2011 15:58:58
Pekka, mun takkiin tarttui(???) pieni sininen pussi autosta. Palautan jahka törmätään jälleen.
Posted by Pekka
 - 25.04.2011 15:42:05
Koitetaan säästää pisteitä sillei että mennään hinailemaan jonnekin taittopyörällä, niin tulee kerralla kunnolla lentoja eikä vaan pari kerrallaan. Päästään sitten päivälentovaiheeseen nopeammin. Nythän lennot on kaikilla jo hyvällä mallilla ja voi alkaa nautiskella maisemista eikä enää tavitse pelätä.

Kunhan tiedetään kunkin päivätoivomukset, niin sovitetaan porukat paikalle. Mulla viikonloput on vaikeita jatkossa ja illat käy paremmin, mutta en ole korvaamaton, kun on muitakin opettajia.

Me opettajat kanssa kerrotaan milloin ja minne mennään, niin voi ilmoittautua mukaan.

Koitan roudata taittopyöräkamat, niitä voisi käyttää Hyvinkäällä.
Posted by Laakkonen
 - 25.04.2011 15:18:25
Ilta oli hieno, ei käy muuta sanominen, eka korkea!

Kuvamateriaalit on: http://laakkonen.dy.fi/riippuliito/110424-vesivehmaa/

Videolla tappajaitikka vauhdissa, hi
Posted by mika
 - 25.04.2011 12:56:08
Asia selkee tullaan heti ja aina ku mahdollista,
meillä on sellainen pistekeräysjärjestelmä kotona jolla pääsee ulkoilee, jos oon ahkera niin pisteet on kasassa jo tänään:D
t mika
Posted by Pekka
 - 25.04.2011 10:55:54
Ihan hyvä ilta. Karit sai lentoja ja kelaopastusta.

Mikko sai ensimmäiset korkeansa ja nyt kaikki on korkeissa hinauksissa.
Pitää vaan siirtyä taittopyörään aina kun mahdollista.

Taittopyörällä lentoja olisi tullut enemmän, mutta tässä vaiheessa koulutusta kela on muuten parempi. On mukava hinata, kun startin näkee eikä tarvitse arvata, pärjääkö oppilas vai ei. Startti ja alku on kutenkin kriittisin vaihe. Yhdellä opettajalla toimiminenkin on siten mahdollista.

Hinaus onnistuu parhaiten kahdessa vaiheessa. N. 5 m matkalla kevyempi kiihdytys ja sitten kaasu tasan täysille. Siten ei keuli.

Tehokkaille liitimille vaan ei starttitapa riitä tyyneen vaan dolly on ehdoton. Tai sitten pidätys sopivilla kiloilla. Tai voima päälle vasta vauhdissa. Vielä on kokeiltavaa.

Seuraavaksi lentokoulutusohjelma menee niin, että ei mennä enää illaksi erikseen kauas kentälle, koska peliaikaa on liian vähän.

Nummelassa ja Hyvinkäälllä voidaan kouluttaa iltalennoillakin, kauempana vain samalla, kun on päivätoimintaa. Mikko ja Mä varmaan liikutaan viikollalkin eri kentillä päivisin lentämässä ja voidaan ottaa koulutuskamat mukaan, jos kyydit muuten saadaa toimimaan. Täällä ilmoitellaan aikeista ellei muuten sovita.

Kamat on taas Haagan tallissa.
Posted by Jyrki A-K
 - 24.04.2011 14:29:44
Tulossa.

Jyrki A-K
Posted by Pekka
 - 24.04.2011 13:28:03
Tänään olisi tosi hyvä koulutuskeli Vesiksellä.
Pääsen Arabiasta liikkeelle noin 15:30-16 ja vain yksi mahtuu mulle mukaan.
Onko muita tulossa?
Posted by Laakkonen
 - 24.04.2011 03:17:53
Yritän huomenna päästä mukaan. Alkaa jo palautuminen tapahtua eilisestä.
Posted by Pekka
 - 24.04.2011 01:21:43
Huomenna pääsen vasta ennen neljää lähtemään. Voin kouluttaa kitkakelaa taisi kurssia, jos löytyy innokkaita.