Post reply

Name:
Subject:
Message icon:

Attach:
(Clear Attachment)
(more attachments)
Restrictions: 4 per post, maximum total size 1000KB, maximum individual size 350KB
Verification:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:

shortcuts: hit alt+s to submit/post or alt+p to preview


Topic Summary

Posted by: Mikko
« on: 21.09.2010 18:04:07 »

Mjep. Siinä kuvauksessa selittää, että oli tekemässä wingoveria mutta kroppa heilahti vasemmalle ja tuli silmukkayritys, johon ei ollu vauhtia tarpeeksi
Posted by: Pekka
« on: 21.09.2010 17:18:13 »

Mun mielestä näytti luupin yritykseltä, kun siipi oli koko ajan vaakatasossa. Mies oli kyllä over wing.

Taitolentoa ei muuten ole missän kielletty, vaikka joskus taisi olla sellaista huhua, paitsi liidinten manuaaleissa ja siten sitä kautta ehkä määräyksessäkin.

Järkikin kyllä kieltäisi luupit, jos sellaista käyttäisi. Varmaan yleisin tapa päästä heittämään pyykit.
Posted by: Mikko
« on: 21.09.2010 15:19:10 »

http://www.youtube.com/watch?v=rijJS5cDqQU

Tässä on vähän toisenlainen varavarjokeikka kesken jääneestä wingoverista. Siivet sentään kesti eikä menneet suppuun.
Posted by: Pekka
« on: 21.09.2010 13:35:40 »

Vanha onnetomuustutkinta oli ka Rautavaaralta, mutta en saanut auki OTK:n 97 ja 96 raportteja.

Liidintä ei saa pysäyttää ilmassa. Sivuputkilta tönäisy vastaa lähes laskun lopputyöntöä.

Edes DHV:n testauksessa tehtävää nopeasti kädet eteen tehtävää en haluaisi itse kokeilla.

Lennon aikana pitää olla kaksi kolmesta seuraavasta tekijästä aina voimassa: Korkeutta, järkeä tai vauhtia. Tuossa videossa oli vain yksi voimassa eli korkeus.
Posted by: Wade
« on: 21.09.2010 11:09:48 »

Hurjaa menoa... Onko kerholla sattunu vastaavia tilanteita, jolloin on jouduttu varjo repäsemään?
Posted by: kim
« on: 05.08.2010 13:18:57 »

Joo. Jarmo varmaan muistaa itsekkin kun teki sakkauksen (oliko liitimenä WW Eagle) sillai että ensin oli vähän vauhtiia ja sitten hidastettiin kunnolla. Ei se niin dramaattista ollut kuin tossa videossa, mutta maasta nähden tiesi että tuo tuntui "jännältä".

Kyllä sakkauksia kannatta harjoitella riippuliitimellä. Nätisti hiljaa työntää, niin ei ole draamaa olleskaan. Talja kireällä, jos sellainen on, sakkaus on vähän terävämpi. Korkeutta kannatta tietysti olla jos silti pitää alkaa askartelemaan sen pelastusvarjon kanssa.
Posted by: Jarmo
« on: 05.08.2010 12:34:09 »

Ozreportista tarttui mukaan video, jossa yksikankainen menee etukautta ympäri. Oppilasta oli pyydetty tekemään sakkaus, ja hän työnsi siiven ylös alaputken sijasta sivuputkilta, jolloin se pyörähti ympäri ja hajosi ilmassa. Kannattaa katsoa, ja jättää kaikista kovimmat sakkausharjoitukset tekemättä.