Posted by: Pekka
« on: 03.05.2019 17:08:03 »Tuuli oli kyllä yleensä ihan kohti, mutta kylläkin 04:lle välillä.
Aika ennusteen mukainen. Lopussa välillä 22 suuntainenkin.
Nummelassa on omat vaihtelevat tuulensa ja vähän eri kuin muualla, kun se on kapean harjun päällä.
Lounaispäässä on aika vaikeat olosuhteet laskeutua, kun siinä on kapea harju ja termiikkilähteitä lähellä.
Lisäksi paikka on karheikkoa eikä nurmea. Ei siis välttämättä halua laskeutua sinne. Purjekoneet on paremmalla puolella.
Käytettiin kyllä syksyn viimeisellä keikalla. Ja joskus aiemminkin.
Dollylla voi kyllä lähteä aina, kunhan ei tuule kovaa.
Pitää siis tärpätä kerralla nostoon, jottei tarvitse laskeutua sinne.
Kunnon pyörille toki voi laskea, jos ei satu tuulemaan edestä.
Sivutuuleen ei oikein ole tilaa tulla.
Laskut kannattaa ainakin pidemmän lennon lopuksi epämääräisellä kelillä tehdä aika lähelle isoa tuulipussia, jossa on vakainta ilmaa.
Valitusta starttipäästä riippumatta.
Sivutuuli on pitkän baanan ikuisena ongelmana senkin takia, että naru menee aika helposti korkeasta hinauksesta metsään.
Pitää olla aika hyvin suunnassa tai irrottaa sopivaan korkeuteen.
04 on parempi siinä kuin 22. Pohjoispäässä on paljon paremmin tilaa.
Yksi virhe tehtiin radioliikenteessä:
Me kaikki varmaan ilmoitettiin hinauksen päättyminen itäpäädyssä.
Se ei välttämättä kuulu 04 starttiin purjehinaajalle metsän läpi.
Siksi ilmoitus olisi hyvä toistaa keskellä kenttää paluumatkalla.
Pari kertaa tuli kyselyjä, ei valitusta aiheesta.
Aika ennusteen mukainen. Lopussa välillä 22 suuntainenkin.
Nummelassa on omat vaihtelevat tuulensa ja vähän eri kuin muualla, kun se on kapean harjun päällä.
Lounaispäässä on aika vaikeat olosuhteet laskeutua, kun siinä on kapea harju ja termiikkilähteitä lähellä.
Lisäksi paikka on karheikkoa eikä nurmea. Ei siis välttämättä halua laskeutua sinne. Purjekoneet on paremmalla puolella.
Käytettiin kyllä syksyn viimeisellä keikalla. Ja joskus aiemminkin.
Dollylla voi kyllä lähteä aina, kunhan ei tuule kovaa.
Pitää siis tärpätä kerralla nostoon, jottei tarvitse laskeutua sinne.
Kunnon pyörille toki voi laskea, jos ei satu tuulemaan edestä.
Sivutuuleen ei oikein ole tilaa tulla.
Laskut kannattaa ainakin pidemmän lennon lopuksi epämääräisellä kelillä tehdä aika lähelle isoa tuulipussia, jossa on vakainta ilmaa.
Valitusta starttipäästä riippumatta.
Sivutuuli on pitkän baanan ikuisena ongelmana senkin takia, että naru menee aika helposti korkeasta hinauksesta metsään.
Pitää olla aika hyvin suunnassa tai irrottaa sopivaan korkeuteen.
04 on parempi siinä kuin 22. Pohjoispäässä on paljon paremmin tilaa.
Yksi virhe tehtiin radioliikenteessä:
Me kaikki varmaan ilmoitettiin hinauksen päättyminen itäpäädyssä.
Se ei välttämättä kuulu 04 starttiin purjehinaajalle metsän läpi.
Siksi ilmoitus olisi hyvä toistaa keskellä kenttää paluumatkalla.
Pari kertaa tuli kyselyjä, ei valitusta aiheesta.