Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Anssi
 - 17.04.2018 17:11:19
Just sairaalasta palanneen tervehdys: toipuminen on sujunut paremmin kuin oli odotettu.
Mukava myös saada tietää, ettei kaikki ollut vain omaa virhettäni, vaikka tietysti mokasin.
Silti nyt voiton vie rouvani, jonka ei enää ikinä tarvitse olla epätietoisena: lupasin lopettaa.
Posted by Pekka
 - 17.03.2018 11:14:26
Kyseessä oli lockout tilanne tai oikeastaan sivuun ajautuminen n. 30 m korkeudessa, jossa tuli esiin hydraulikitkakelan lähes ainut huono ominaisuus eli siitä ei saa täysin paineita pois hinauspäästä.
Naruun jää 10-20 kg vetoa riippuen purkunopeudesta. Kyseisen kelaan oli asennettu ohitusventtiili paineensäätimen ohi, jotta purkupaine olisi minimaalinen.
Muutama kilo jää olosuhteista riippuen taittopyörähinauksessakin, mutta hydraulikelan kanssa voima on ehkä tuplaten eli liikaa.
Kelaan oli hyllyssä sähköventtiili, jolla oli tarkoitus vähentää riskiä tuomalla paineen vapautuskytkin ohjaustankoon sekä ohi öljysuodattimen.
Valitettavasti en ehtinyt sitä asentaa ennen kyseistä lentoa.
Ja valitettavasti hinausköysi oli kiinni lennon loppuun asti.

Toivottavasti pilotti toipuu mahdollisimman hyvin.