Posted by: Pekka
« on: 20.06.2017 00:00:58 »Kiitos myös kuvauksesta. Dolly lähtö on just niin helppoa kuin miltä se näyttää.
Eikä tarvi käyttää kaksoislaukaisua.
Viimeistään nyt selvisi, ettei tuota liidintä voi lentää hiljaa alkuvaiheessa edes pehmeässä kelissä kun se kiipeää jyrkästi.
Ei vaan mene kunnolla suoraan vaan valahtelee äkisti sivuille. Olisi tuon vielä saanut oikaistua, mutta oli turvallisempi päästää irti.
Vanha Combat teki samaa, muttei niin selvästi.
Toinen lento meni selvästi paremmin, vaikka oli vähän pyörteisempää.
Säädin alussa trimmin vähän nopeammalle ja kun rauhoittui ylempänä, niin päästin taas trimmin hitaaksi. Jäin Jarmolle silti 15 m korkeudessa.
Mutta Jarmo sai täydet vetopaineet jo alusta alkaen, kun Atoksessa ei ole ohjattavuusongelmia. Ei se muuten tyyneen lähtisikään.
Olisipa aiemmin ollut säädettävä trimmi käytössä.
Nyt ei tarvitse valita kompromissisäätöjä termiikkikaartojen, hinauskäytöksen ja liukulennon tarpeiden välillä.
Pitää vaan muistaa yksi asia lisää.
Eikä tarvi käyttää kaksoislaukaisua.
Viimeistään nyt selvisi, ettei tuota liidintä voi lentää hiljaa alkuvaiheessa edes pehmeässä kelissä kun se kiipeää jyrkästi.
Ei vaan mene kunnolla suoraan vaan valahtelee äkisti sivuille. Olisi tuon vielä saanut oikaistua, mutta oli turvallisempi päästää irti.
Vanha Combat teki samaa, muttei niin selvästi.
Toinen lento meni selvästi paremmin, vaikka oli vähän pyörteisempää.
Säädin alussa trimmin vähän nopeammalle ja kun rauhoittui ylempänä, niin päästin taas trimmin hitaaksi. Jäin Jarmolle silti 15 m korkeudessa.
Mutta Jarmo sai täydet vetopaineet jo alusta alkaen, kun Atoksessa ei ole ohjattavuusongelmia. Ei se muuten tyyneen lähtisikään.
Olisipa aiemmin ollut säädettävä trimmi käytössä.
Nyt ei tarvitse valita kompromissisäätöjä termiikkikaartojen, hinauskäytöksen ja liukulennon tarpeiden välillä.
Pitää vaan muistaa yksi asia lisää.