Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Mikko
 - 21.09.2010 19:04:07
Mjep. Siinä kuvauksessa selittää, että oli tekemässä wingoveria mutta kroppa heilahti vasemmalle ja tuli silmukkayritys, johon ei ollu vauhtia tarpeeksi
Posted by Pekka
 - 21.09.2010 18:18:13
Mun mielestä näytti luupin yritykseltä, kun siipi oli koko ajan vaakatasossa. Mies oli kyllä over wing.

Taitolentoa ei muuten ole missän kielletty, vaikka joskus taisi olla sellaista huhua, paitsi liidinten manuaaleissa ja siten sitä kautta ehkä määräyksessäkin.

Järkikin kyllä kieltäisi luupit, jos sellaista käyttäisi. Varmaan yleisin tapa päästä heittämään pyykit.
Posted by Mikko
 - 21.09.2010 16:19:10
http://www.youtube.com/watch?v=rijJS5cDqQU

Tässä on vähän toisenlainen varavarjokeikka kesken jääneestä wingoverista. Siivet sentään kesti eikä menneet suppuun.
Posted by Pekka
 - 21.09.2010 14:35:40
Vanha onnetomuustutkinta oli ka Rautavaaralta, mutta en saanut auki OTK:n 97 ja 96 raportteja.

Liidintä ei saa pysäyttää ilmassa. Sivuputkilta tönäisy vastaa lähes laskun lopputyöntöä.

Edes DHV:n testauksessa tehtävää nopeasti kädet eteen tehtävää en haluaisi itse kokeilla.

Lennon aikana pitää olla kaksi kolmesta seuraavasta tekijästä aina voimassa: Korkeutta, järkeä tai vauhtia. Tuossa videossa oli vain yksi voimassa eli korkeus.
Posted by Wade
 - 21.09.2010 12:09:48
Hurjaa menoa... Onko kerholla sattunu vastaavia tilanteita, jolloin on jouduttu varjo repäsemään?
Posted by kim
 - 05.08.2010 14:18:57
Joo. Jarmo varmaan muistaa itsekkin kun teki sakkauksen (oliko liitimenä WW Eagle) sillai että ensin oli vähän vauhtiia ja sitten hidastettiin kunnolla. Ei se niin dramaattista ollut kuin tossa videossa, mutta maasta nähden tiesi että tuo tuntui "jännältä".

Kyllä sakkauksia kannatta harjoitella riippuliitimellä. Nätisti hiljaa työntää, niin ei ole draamaa olleskaan. Talja kireällä, jos sellainen on, sakkaus on vähän terävämpi. Korkeutta kannatta tietysti olla jos silti pitää alkaa askartelemaan sen pelastusvarjon kanssa.
Posted by Jarmo
 - 05.08.2010 13:34:09
Ozreportista tarttui mukaan video, jossa yksikankainen menee etukautta ympäri. Oppilasta oli pyydetty tekemään sakkaus, ja hän työnsi siiven ylös alaputken sijasta sivuputkilta, jolloin se pyörähti ympäri ja hajosi ilmassa. Kannattaa katsoa, ja jättää kaikista kovimmat sakkausharjoitukset tekemättä.