Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Tenho
 - 08.07.2010 10:16:41
En ole vielä kuullut että että tuon mallisesta kypärästä olisi tullut ylimääräisiä niskavammoja.
Eikös tuontapaisia näy myös pyöräilyssä ja muissa vauhtilajeissa.
Lisäetu riippuliidossa on että sinne niskan taakse saa hyvin äänivariometrin jemmattua.

En kyllä usko että kypärämallin aerodynamiikalla on juurikaan merkitystä.
Ilmassa täytyy päätä pyöritellä ja poikittaisasennossa ilmanvastus kasvaa.
Myös maassa liidintä kantaessa pitää joskus päätä pyöritellä ja ainakin
minulla pitkä takaraivo kolisee ikävästi kolmioputkiin.

Tenho
Posted by Mikko
 - 08.07.2010 01:36:47
Mielipiteitä kiitos.

Miten turvallinen/vaarallinen on longtail kypärä? Siis sellainen jossa on aerodynaaminen jatke takana.


Jos tää jatke jää esim. vaijerin tai putken taakse siinä vaiheessa kun liidin menee nurin, niin miten käy? Tai jos sattuu kierimään selällään ja jatke tökkää maahan? Kuuluuko sellanen rutina, ettei jää mitään toivoa?