Main Menu

Modify message

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Jere
 - 29.09.2016 21:00:38
Mukana ollaan kun vielä näitä viimesiä lentokelejä tulee tarjolle. 
Posted by Pekka
 - 29.09.2016 10:30:20
Jos ei yläpilvi yllätä, niin voisi olla ihan hyvääkin keliä jos olosuhteet ei muutu tai yläpilvi hämärrä aurinkoa..

Korkealle pitää päästä että pääsee keliin kiinni eli vain Hyvinkäällä tai Nummelassa on tarpeeksi baanaa.
Dolly myös näyttää käytännössä lähes pakolliselta kentän päädyn starttituulissa.

Mittasin kartasta ratoja:
Nummelan: 27+22 reitti on 2000 m, paras Etelä-Suomessa ja vielä paljon peltojen yläpuolella. Vähintään 450 korkeutta, 650 max kun naru loppuu.
Tuuli voisi sopia koulutukseenkin sunnuntaina.

Hyvinkäällä voi vetää liikenteestä riippuen 1500 (22) tai 1650 m (04 ja 22) ja sekin riittää. n. 400 m korkeuteen.
Nummelan 22 on käytännössä aika sama. Silloin Hyvinkää on varmaan parempi.
Nummelan lyhyt on 1050, joka on käytännössä lähes sama kuin Kärkölän 1200 m. 09 on itätuulella ehdoton valinta.

Vesiksen pitkä on sama kuin Kärkölässä ja lyhyet 800/900 m.

Noi lähimmät kentät on siis samalla, parhaat koska korkeus ratkaisee onko ehjää nostoa vai ei. Ynnä maasto.
Ilmatila tietty pitää varata, mutta ei ole ongelma kuin reippaalla länsituulella

Kiikalassa saa kitkalla 1400 m, eli radan suunnan tuulella kävisi sekin.