Riippu- ja varjoliito
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
23.10.2017 07:29:55

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
7151 viestiä 1756 aihetta kirjoittanut 185 jäsentä
Uusin jäsen: pappatunturi
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
Riippu- ja varjoliito  |  Yleinen keskustelu  |  Yleiset lentoilmoitukset  |  Aihe: Loppuviikko « edellinen seuraava »
Sivuja: 1 [2] Vastaus Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Loppuviikko  (Luettu 643 kertaa)
jeppe
Full Member
***
Poissa Poissa

Viestejä: 158


« Vastaus #15 : 16.06.2017 13:27:12 »
Vastaa lainaten

Mukana. Vesivehmaa näyttäisi hyvältä
tallennettu
Pekka
Hero Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1770


« Vastaus #16 : 16.06.2017 21:06:07 »
Vastaa lainaten

Vesiksellä on Päijänneriski eli tekee turhan helposti lyhyen baanan heikon ja töyssyisen kelin tosi illaksi .

Jarmon kanssa päädyttiin Nummelaan, joka vaikuttaa oikeastaan ihan hyvältä.
Kontilta tulee vaan liitimet ja valjaita, joten klo 11 riittää. Koitan itse olla jo silloin lähtövalmiina.
Mun kyytiin pääsee yksi Haagasta puolelta tai Konalan kontilta.

Koulutukseen voisi tulla viimeistään neljäksi niin viritellään kamat valmiiksi ja ehditään pitää hinauskoulutusta.
Saa tulla alkuunkin, lähettäjästä on hyötyä.
Voidaan käyttää Targetia hinaustreeneissä niin ei tarvi odottaa koulutuskeliä.
Nummelaan kannattaa tulla Hiidenvedentie 3 parkkipaikalle kentän nurkalle.

Sopikaa vaikka tässä kyydit tarvittaessa, jos tuutte myöhemmin.
tallennettu
Anssi
Newbie
*
Poissa Poissa

Viestejä: 10


« Vastaus #17 : 16.06.2017 21:45:06 »
Vastaa lainaten

OK, teen sitten töitä Viikissä vielä aamupäivällä ja ajan pienen Haimoon mutkan kautta Nummelaan arviolta n. kello 14 jälkeen. Loppuiltapäivällä ei aikaani rajoiteta. Näkemiin.
tallennettu
Minja
Newbie
*
Poissa Poissa

Viestejä: 9


« Vastaus #18 : 17.06.2017 17:47:32 »
Vastaa lainaten

Sain neuvoteltua auton lainaan huomiseksi, jos johonkin ootte silloinkin menossa. Smiley
tallennettu
Pekka
Hero Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1770


« Vastaus #19 : 18.06.2017 12:35:06 »
Vastaa lainaten

Tänään liian tuulista.
Koulutusmahdollisuudet taitaa siirtyä Juhannuksen jälkeen kelienkin puolesta.
 
tallennettu
Jarmo
Administrator
*
Poissa Poissa

Viestejä: 965



« Vastaus #20 : 19.06.2017 00:02:59 »
Vastaa lainaten

Lauantain ennusteet feilasivat ihan totaalisesti. Tuuli ei yltynytkään niinkuin piti, ja just kun oli tarkoitus ruveta lentämään, tuli päälle PK-seudun ainoa sadekuuro joka kasteli siivet ja kentän. Paras termoaika meni siinä. Koko homman kruunasi purjelentäjät jotka hinasivat pitkällä baanalla myötätuuleen, joten lyhyeltä baanalta ei voitu turvallisesti jatkaa pitkälle.

Lensin ite vaan yhden lennon. Startti ja lasku tyyneen / kevyeen sivutuuleen ja hinauskorkoja kokonaiset 200m. No hyvä puoli on että lento on niin lyhyt että sen ehkä jaksaa jopa katsoa youtubesta.
https://www.youtube.com/watch?v=ycNfZ8T-LYY

Ehdin kuvata myös yhden Pekan startin ja Jeren laskun. Ne on täällä. Kuvanlaatu on hämmentävän huono.

Illalla koulutettiin vielä Anssia, jonka matka takaisin taivaalle alkoi lupaavasti Smiley

Nummelan ympäristösäädökset ovat muuten muuttuneet. Siellä ei saa enää pysäköidä autoa soralle, mutta toistaiseksi riittää jos auton alle laittaa pressun. Pitää siis jatkossa joko toimittaa autot asfaltille tai laittaa niiden alle pressu.

Huomasin myös että jos kitkalla lähdetään itäpäädystä, niin startin etupuolelta menee soratie jota pitkin liikkuu jonkin verran pyöräilijöitä. Siinä olisi hyvä olla jonkun vahtimassa startin aikaan, koska polkupyörä ehtii tulla mutkasta hinauslinjalle aika nopeasti, ja jos hinaus on juuri lähtemässä niin siinä voi käydä ikävästi.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2017 00:07:31 kirjoittanut Jarmo » tallennettu

AVOID FLYING BELOW 2000
jeppe
Full Member
***
Poissa Poissa

Viestejä: 158


« Vastaus #21 : 19.06.2017 22:39:03 »
Vastaa lainaten

Kiitoksia jarmolle video pätkästä
tallennettu
Pekka
Hero Member
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1770


« Vastaus #22 : 20.06.2017 00:00:58 »
Vastaa lainaten

Kiitos myös kuvauksesta. Dolly lähtö on just niin helppoa kuin miltä se näyttää.
Eikä tarvi käyttää kaksoislaukaisua.

Viimeistään nyt selvisi, ettei tuota liidintä voi lentää hiljaa alkuvaiheessa edes pehmeässä kelissä kun se kiipeää jyrkästi.
Ei vaan mene kunnolla suoraan vaan valahtelee äkisti sivuille. Olisi tuon vielä saanut oikaistua, mutta oli turvallisempi päästää irti.
Vanha Combat teki samaa, muttei niin selvästi.

Toinen lento meni selvästi paremmin, vaikka oli vähän pyörteisempää.
Säädin alussa trimmin vähän nopeammalle ja kun rauhoittui ylempänä, niin päästin taas trimmin hitaaksi. Jäin Jarmolle silti 15 m korkeudessa.
Mutta Jarmo sai täydet vetopaineet jo alusta alkaen, kun Atoksessa ei ole ohjattavuusongelmia. Ei se muuten tyyneen lähtisikään.

Olisipa aiemmin ollut säädettävä trimmi käytössä.
Nyt ei tarvitse valita kompromissisäätöjä termiikkikaartojen, hinauskäytöksen ja liukulennon tarpeiden välillä.
Pitää vaan muistaa yksi asia lisää.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] Vastaus Tulostusversio 
Riippu- ja varjoliito  |  Yleinen keskustelu  |  Yleiset lentoilmoitukset  |  Aihe: Loppuviikko « edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines | Taustakuva: Toni Rosendahl Validi XHTML 1.0! Validi CSS!