Viikko 32

Started by Pekka, 01.08.2015 22:31:22

Previous topic - Next topic

Pekka

Kärkölä paras mutta saa jonottaa ahkerasti. Tuuli varmaan oikkuilee. Tunnin parin välein hinaus.

Aika tyyntä joten Dollyn kanssa voi käyttää mitä vaan kenttää. Hyvinkää aika potentiaalinen. Nummela myös.
Se ja hinuri vaan pitää saada silloin mukaan. Kuomu on molemmille tosi tiukka. Mä en oikein ehdi niitä hakea kun tuun kaukaa idästä.
Aamulla varmaan vasta ratkeaa suunta.

Nyt tarvii vaan päättää lähtöaika. Aamulla tuuli määrää paikan.

Koulutusolosuhteet eri varmaan tule oikein hyviksi kun saisi vähän tuulla jostain ja en oikein voi jäädä illaksi.

kim

Aamulla katsotaan ovatko ennusteet päivittyneet. Kärkölä tod.näk. Tyyntä mutta termistä näyttää tällä hetkellä.

Minä ja Jarmo tallille klo. 9 ! Kärry Jarmon auton perään.

Jere


Pekka

Aika normi Heikon kelin päivä.
16 aikaan sain onnella alle parista sadasta metristä tosi heikosta nostosta kiinni samasta paikasta kuin aiemmin startista etelään ja 400 m jälkeen se kehittyi pilven alle vieväksi. Korkeutta tuli hapsuihin n. 1200 msl eli aika matala päivä. Ei siinä enää mitään kummempaa matkalentoa voinut, mutta bongasin yhden ratasillan (keskellä laskevia) ja koitin siirtyä pohjoiseen kentän tasalle. Melkein putosin alas kaiken kaiken, mutta sen verran sai lisää korkeutta että pääsi tutkimaan kentän reunoja.
Sitten olikin aurinko filtterin takana, muta tunti tuli täyteen joten oli hyvä syy lennellä laskuun.
Täyty imeä reitti ja katsoa minkä kokoinen kolmio tuli. Ehkä 12-15 km.

Koko päivän vuotanut mönkijän renkaan reikä repesi lopussa aika pahasti. Sisärenkaassa 5 sentin repeämä kun 80 mm naula oli vinossa sisällä. Nyt rengas on tubeless ja kunnossa. Täytyy olla tyytyväinen siihenkin että vielä viimeisen startin sai otettua. Renkaan korjaus onnistuu nyt päivän aikana n. puolessa tunnissa ja sähköpumppu pysyy mukana.

Huomenna hinuri taas kunnossa, mutta mulla selkäainakin vielä hajalla kun en saanut eilen valjaita kiinni ja jouduin koko lennon ajan jännittämään kropan teräsmiesasentoon. Tänään pätkin pari koivua ja huolsin pari autoa, joten en ehtinyt saada sitä kuntoon.

Jarmo

Kärkölä ei taida olla ihan parasta mahdollista termiikkimaastoa. Lensin kaksi lentoa. Ensimmäisellä löytyi pelkkää laskevaa, mutta toisella ehti vähän pyöriäkin. ATOSilla ei vielä uskalla skrätsäillä ihan samaan tapaan kuin Discuksella, joten jouduin tulemaan laskuun. Nyt tuli testattua myös ilman laippoja laskeutuminen, kun yritin jostain syystä taas flexwing-tyyppistä laskua. Kaikessa kiireessä laippojen naru ei lukittunutkaan, vaan ne menivät kokonaan pois päältä. Onneksi oli vastatuulta, joten lasku onnistui hyvin. Pekka, saisitko laitettua trackin lennostasi vaikka xcontestiin? Olisi mielenkiintoista nähdä mistä nostot löytyivät.
AVOID FLYING BELOW 2000

Pekka

#35
Lennot on nyt contestissa.
Arvasin näköjään aika hyvin kolmion koon.
Kun klikkaa Google earthia lennon tiedoissa niin näköjään pääsee hyvin maastokuvaan.

http://www.xcontest.org/finland/riippuliito-open-suomi/

Kun katsoo lentopaikkojen muita lentoja, nostopaikat saa esiin.

Vakiojuttu tuonkaltaisessa kelissä on koittaa kellua heikolla nostoalueella myötätuuleen kohti paikkaa, josta voisi kunnon nosto ydintyä.

Jos loppuviikolla tulisi sopivaa koillistuulta, niin voisi tulla parempaa keliä Hyvinkäälle.

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview