vk29 lennot

Started by Jere, 12.07.2015 22:58:43

Previous topic - Next topic

Jere

Onko porukalla miten mahdollisuuksia päästä lentämään sään salliessa. Itse olen varmaan alkuviikon eteläsuomessa jos kelit muuttuvat lupaaviksi

Pekka

ke-to näyttää nyt antavan edes vähän toivoa termiikistä.

Tarkoitus olisi saada Dolly valmiiksi ke mennessä, jolloin heikossa tuulessa kentän suunta ei ole niin kriittinen enää ja voidaan valita termiikin kannalta paras.

Pekka

Huomenna näyttäisi ihan kohtuulliselta keliltä tän kesän keliksi.

Kiikala varmaan sopivin kenttä.
Mulla ei ole Dolly vielä valmis, joten starttituulet jää ongelmaksi.

Jarmo

Mulla ei oo nyt autoa käytettävissä, mutta jos joku muu on lähdössä, niin voin lähteä seuraksi.
AVOID FLYING BELOW 2000

Pekka

Mulla on 330 km Kiikalaan, joten aamulla ei ehdi päättää enää.
Keli siinä rajoilla onko järkeä lähteä. Saisi olla vähän enempi porukkaa.

Voin ehtiä 10 aikaan tallille tarvittaessa.
Tallin avaimet on Haagassa.


Ville

Moi,

Voisin mahdollisesti lähteä. Tulin just Lapista. Pitää aamulla vielä katsoa duunimailit läpi, mut ei pitäis olla odottamassa mitään sellaista akuuttia, et estäisi lähtemisen. Pohjoistuuli sopii mielestäni paremmin Kiikalaan ku Vesikselle. Kaksi mahtuu kyydissä.

Ville

Pekka

Ok, tarkistan ennen seitsemää kelin ja sitten hyppään autoon.

Jarmo

Nyt ennuste on kääntynyt vielä sivumpaan Kiikalaa ajatellen. Sopis melkein paremmin Räyskälään. On taas tämmönen päivä, että ei osu oikein millekään kentälle kunnolla. Pitää tsekata aamulla. Vesis ja pohjoistuuli ei aikanaan ollu hyvä yhdistelmä, ja tuskin on vieläkään :D
AVOID FLYING BELOW 2000

Pekka

Lähden anyway.
Räyskälään pitäisi soittaa aamulla jos sinne.

Haagassa 9:45 paikkeilla.

Jarmo

#9
No ei ainakaan kiikalaan.
AVOID FLYING BELOW 2000

Ville

Moi,

Eikö Kiikalassa voi käyttää poikittaista rataa?

-Ville

Pekka


Pekka

Mentiin Nummelaan kun näytti kääntyvän länsituuleksi. Virhe.
Hinaukset oli ihan ok vaikka tuuli luoteesta.
Tosin mulla leijan säädöt ei ole optimaaliset hinaukseen ja siksi käännähtelee mielellään pyörteissä, kun trimmi on optimoitu termiikkilentoon eikä hinaukseen.
Kentälle ilma vaan tuli järven yli eikä voinut yltää siitä niin paljoa sivuun, että olisi päässyt kunnon keliin.
Pilvijonot hajosi kentän päälle. Hyvää purjelentokeliä kylläkin koko päivä.

C alue (kaari Hyvinkäälle asti) on järven toisella puolen käytössä korkeuteen FL 65. Sinne vaan pitäisi päästä vastatuleen.
Pilvijonot olisi olleet siihen hyvät, mutta kun ne hajosi  kentän päällä.

Hinurin kanssa on muistettava että hinaus aloitetaan aina automaattivaihteella. Muuten ei vaihda ykköstä ja rajoitin menee päälle.
Manuaalia (kakkosvaihdetta) on hyvä käyttää kun hinaus tasaantuu. Kolmonen pudottaa kierrokset turhan alas mutta toimii sekin
Jos unohtaa startissa manuaalille, niin nopeiten asia korjautuu vaihtamalla kakkoselle ja jatkamalla manuaalilla.
Onneksi ykkösen vauhti riittää startin saamiseen, mutta ylös veto tarvii enempi vauhtia.

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview