Tulevaisuuden lentoinstrumentti

Started by Jarmo, 06.01.2011 22:31:55

Previous topic - Next topic

Jarmo

Recon Instruments on esitellyt suunnitelmiaan seuraavan sukupolven HUD-laskettelulaseistaan. Laseihin tulee näytön lisäksi kauko-ohjain, jonka avulla toimintoja voi ohjata, ja mikä parasta käyttöjärjestelmä tulee olemaan Android-pohjainen! Sen jälkeen ei tarvita enää kun joku tekemään lentokäyttöön sopivan softan, ja meillä on käytössä langaton lentotietokone, jonka tiedot on aina näkökentässä. Pari vuotta varmaan menee ennenkuin tää toteutuu, mutta siitä voi tulla aika hienoa :)

Kts. juttu Engadgetissa
AVOID FLYING BELOW 2000

Jarmo

Täällä on vielä pari uutta kuvaa. Näyttää aika high techiltä, ja hintakin tulee varmaan olemaan aika suolainen, mutta toisaalta noi nykyiset lentomittaritkin on aika kalliita, joten tämmöinen voi olla ihan hyvä vaihtoehto - sitten joskus ;)
AVOID FLYING BELOW 2000

JanneKooo


Mikko

Kyllä vaan... Suomalainen firma taustalla vieläpä. :) Epävarmaa netistä poimittua tietoa, mutta ilmeisesti tuosta on radio-ohjattavaa mallia lennätetty ja jahka jäät lähtee Lahden Vesijärveltä niin siellä olisi ensimmäiset oikeat koelennot vuorossa.

Uuden liidinmääräyksen mukaan tuosta tulisi C-ryhmän liidin eli periaatteessa lisenssiä/lentolupakirjaa ei vaadita, mutta sopiva koulutus ja tiedot/taidot pitää olla olemassa ja todennettavissa. Vanhalla tai voimassa olevalla lentolupakirjalla sais myös tuota lentää ilman varsinaista liidinkoulutusta.

Aika huima matkanopeus 75% teholla, paljonkohan menee täydellä kaasulla...

Pekka

http://www.ruutu.fi/video?vt=video_episode&vid=259872

Kuuden minuutin kohdalla.

Järvet oli vielä sen verran jäässä launataina katseltuna, että projekti joutuu odottamaan vielä Suomessa lentoja hetken.


JanneKooo

Trafi -> Säähavaintopallo ja muovituoli :D Ihanko olis melkeen verrattavissa tuohon Flynanon koneeseen :)

Pekka

Jos se lentää ja on alle 70 kg ja siinä voi olla kyydissä, niin kyse on tasan 100 % samasta asiasta ilomailulain ja määräysten kannalta.

JanneKooo

Quote from: Pekka on 25.04.2011 21:42:28
Jos se lentää ja on alle 70 kg ja siinä voi olla kyydissä, niin kyse on tasan 100 % samasta asiasta ilomailulain ja määräysten kannalta.

Voihan sen toki noinkin virallisesti ajatella.

Quick Reply

Name:
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview