Riippu- ja varjoliito
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
21.01.2018 10:03:07

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
7192 viestiä 1768 aihetta kirjoittanut 185 jäsentä
Uusin jäsen: pappatunturi
* Etusivu Ohjeet Haku Kirjaudu Rekisteröidy
  Näytä kirjoitukset
Sivuja: [1]
1  Yleinen keskustelu / Trike / Vs: Trikekoulutusta Etelä-Suomessa? : 31.07.2017 19:39:34
Liidintoiminnan säännöstö:
http://ilmailu.fi/node/846

Ilmailumääräys vaatii koulutustodistuksen tai kelpoisuustodistuksen.
Kansallinen tarkoittaa kotimaista kelpoisuustodistusta.
FAI ei myönnä kuin kv. riippu- ja varjoliitotodistuksia. Siis leima Suomesta tarvitaan.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1320403378/30947fd842701bff3c45ffdc4606b304/952-OPS_M2-9_2011-7-6.pdf

Liiton koulutusohjeessa kohdassa 10 määritellään kuinka ulkomainen tai muu koulutus hyväksytään.
Ennakoin tämän tarpeen kun muotoilin ohjetta aikanaan.
http://ilmailu.fi/sites/default/files/liidinkoulutusohje16_09_2013.pdf#overlay-context=node/846

Eräs mielenkiintoinen asia mitä tuli mieleen on, että saako moottorikone-tai ultralupakirjalla lentää trikea.
Ekan sivun määrittelyn mukaan ei, koska kyse on ohjaustaparajoituksesta.


Jos ajatellaan, että oppilalla on ennestään esim. UL-lupakirja, niin monta lentoa ja/tai tuntia pitää lentää koululentoja, että on oikeus lentää riippuliidintrikellä?
Vastaus Vastaa lainaten
Sivuja: [1]
MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines | Taustakuva: Toni Rosendahl Validi XHTML 1.0! Validi CSS!