Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Pekka

#1276
Moyes Litespeedin sivuputken yläkiinnityksen pulltti oli auennut. Nyloc mutteri oli irronnut itsekseen:

http://shga.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=1956

Ei haittaa, jos muutkin kuin vastaavan liitmen käyttäjät tarkistavat liitimiensä pulttiliitokset ennen seuraavaa kertaa ja muulloinkin.

Pekka
#1277
Videon lentopaikka oli Famaran alastartti, jota käytetään tavallista kovemmalla tai sivuttaisella tuulella. Laskupaikkana on aika tasainen, mutta paikoin piikkipuskainen tuhkakenttä. Famarassa on rinnettä n. 20 km pituudelta ja termokenttää vähän päälle.

Famarasta on lähtenyt myös alla oleva jutun kaveri. Reitti menee myös aika lailla Macherin kukkuloitten kautta.
Linkissä stoori hyvin pitkästä lennosta saarella. Lento taisi mennä reittiä, jossa ei aina oikein voi laskeutua mihinkään. Pahimmillaan lähinnä 5 m kokoisia kivenmurikoita ja vastavia kuoppia ym. herkullista laskupaikkaa eikä juuri tasaista missään. Saarella matkalentoa vielä haittaa 1000 m katto, jonka paallä menee vilkas lentoreitti aika lailla samassa kohtaa kuin tuo track ja siksi laskupaikoilla on kyllä väliä.

Tuon Gracoisan rannassa kävin kerran itsekin ennen kuin jänistin takaisin. Noin kaukana luoteessa merellä käyminen on kyllä vaatinut kanttia ja hyvän lähtökorkeuden, mutta saaresta kyllä lähtee nostojakin.

http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/segelflugszene/news.html?news_jsp=ssz1002#100204

Track:
http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/15_gps%20track%20log%20with%20google%20earth.jpg

Ehkä tuolla voisi syksyllä yrittää käydä taas.
#1278
Aeros on antanut tiedotteen muutamasta liian harvoin tarkastetusta kohdasta. Ilmeisesti kantapään kautta opittuna.

http://www.aeros.com.ua/news.php?lang=english&id=194

Suosittelen myös muiden valmistajien liitimille. Kyseiset rakenteet on kuitenkin aika samanlaisia kaikissa.

Pekka
#1279

Hyvä intermediote siipi, Seedwings Kestrel 156, 14,6 neliötä, 115 kg max.

http://www.seedwings.at/

Helppo siipi, sopii ekaksi omaksi siiveksi n. 80+ kiloiselle.

Köli on irrotettava, sopii siis myös konelentelyyn, esim. pikkutriken kanssa tai alle 75 kg / 180 cm pilotin mosquitosiiveksi.

1100,- € + varaosat, vaijerit, putki, tipit 150,-


Koelentoja mahdollista tehdä Vesiksellä tai Lappeenrannan suunnalla.

Pekka Vartia 0400 800 159, tai @welho.com
#1280

Myyty.

Varion lisäksi Garmin eMap (n. 3,5 h tracklog rajoitus) kaapeleineen ja ilmanopeusanturi. Kaikki välijohdot on molempiin ja jalusta. eMapissa Suomen kartta ja muistikorttiin voi ladata lisää.

Uudessa Metroguide-karttaCDssä muuten näkyi jopa Vesiksen alueen metsäautotiet samoin Lanzaroten. Lisähintaan Marineasta  http://www.garmin.com/cartography/mapSource/MGEuro.jsp

Mulla on Compeo ja toinenkin eMap, joten nää joutaa hyötykäyttöön.

Mittarin hinnalla, 380,-

http://www.paratronic.fi/iq_seri1.shtml
http://www.garmin.com/products/emap/
http://www.marinea.fi/shop/

Pekka Vartia