Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - Pekka

#1081
Hei, mulla on nyt 2 avainta ja olen stadissa. Ainakin toisen haluan pois tarvitsevalle.

Ainakin ensi viikon olen varmaan koko ajan lähistöllä, joten pistetään lentopuuhat pyörimään täysillä taas jos kelit vaan on ok.

Ilmoitelkaa, jos tarviitte avainta.


Perjantaina, jos olen stadissa pidän saunaillan.

Vaikea vielä sanoa olenko täällä.
Nyt on tilanne vielä päällä ja mahdollisuudet vaihtelee.


Pekka
#1082
Lentoilmoitukset / Vs: Lauantai 7.7
08.07.2012 22:54:09
Kosteaa. Yksi pilvenalku meni kovaa vauhtia yli jossain 500 m paikkeilla ja ilma oli läpeensä lämmintä.
Ennustajat ihan pihalla tänään. Sateet ja ukkoset ihan muualla.

Ensi viikko näyttää aika tuuliselta. Loppukuusta ja elokuun alun pystyn taas liitämään ja kouluttamaankin paremmin, kun olen useammin alueella. Toivottavasti ensi lauantaina tulee liitokeliä niin olen taas mukana. Su käyn ehkä tarkistamassa Hyvinkään kentän tilanteen.

#1083
Lentoilmoitukset / Vs: Lauantai 7.7
07.07.2012 20:28:11
Ei varmaan kannattanut lähteä. Lämmin rintama tuli Kymiinkin aika aikaisin. 7 liukua ja kaksinlentovaihe ohi silti. Lankakatko matalissa on aika mielenkiintoinen kokemus.
#1084
Mulla on eMap, johon löytyy karttojentekosofta. Vanha FI kartta on hakua ja suunnistusta varten.

Unohdin pudottaa laitteen talliin.

Ihan ok GPS,  mutta tracklogiin mahtuu vain n. 3,5h.

AF trackilla Symbian puhelimesta saa ihan ok laitten, johon voi kuvana laittaa ilmailukartan pohjaksi.
http://www.afischer-online.de/sos/AFTrack/index.html
#1085
Lentoilmoitukset / Vs: Viikko 26 lennot
26.06.2012 00:46:19
Pe työpäivä.
To mahdollinen, jos saan duunit tehtyä pois häiritsemästä.
Ensi viikosta alkaen vapaalla, mutta lähtöpaikka vaihtelee ja otan ehkä siiven katolle perjantaina.
#1086
Trike / Vs: Triken siipien sertit?
24.06.2012 10:56:09
Eräästä lähteestä kuulin, että TraFi käsittelee trikea kokonaisuutena.
Se koostuu siivestä, rungosta, moottorista ja potkurista.

Jonkun näistä muuttaminen pitäisi siis ehkä aina hyväksyttää.

Eli muutostyö- ja hyväksyntämenettelyjen toimintamallit olisi syytä laatia ja hyväksyttää.
En osaa sitä tehdä, mutta vähän voin auttaa papereissa. Lentokonepuolella on malleja pohjaksi.

Eli tarvitaan yksi tai useampi joku joka osaa ja jota homma kiinnostaa, niin tulppa aukeaa.

Odottamalla ei tapahdu mitään, eli ihan harrastajista itsestään on kiinni, jos on ongelmia asiassa.

Tämä ei ole muuten ainoa asia, mm. koulutusohjelma on samassa tilassa edelleen.
#1087
Lentoilmoitukset / Vs: Pe 14.6.
14.06.2012 22:37:09
Olen töissä.
Saunaan pääsee taas. Klo 19:20 jälkeen voi tulla.

Pekka
#1088
Trike / Vs: Triken siipien sertit?
12.06.2012 20:56:15
Kaksipaikakinen trike (ilma-alus) on juuri se vaikein ongelma. Ihan sama onkop deltasiipi tai varjoliitiosiipi päällä.

OPS M2-9 sisältää erityisvaatimuksia. En tiedä, mitä ne käytännössä tarkoittaa. Virasto voi tietää.

Jos on esim. DULV sertifiointi, niin homma on aika helppoa.

Muuhun ei ole tehty määräyksen mukaista hyväksymissysteemiä, ketään ei ole kiinnostanut tehdä.

Pekka
#1089
Lentoilmoitukset / Vs: Ti 5.6.
05.06.2012 23:36:14
Tänään oli muuten sellainen keli, että purjelentokin alkoi olla haasteellista pomppuisen kelin vuoksi.
Toisaalta tuli hyvä ohjaustreeniä, kun muuten laite menee aika lailla itsekseen.
Varsinkin sivutuulilaskut oli aika mielenkiintoisia, mutta ihan ok.
29 lentoa kasassa ja muutama tunti tiimaa.
Pilviraja oli noin 1500 MSL Kymissä ja ihan ok nostoja merituulesta huolimatta noin neljään asti. Sisämaassa ihan hyvä keli. Yhdeksään asti oli cumuluksia mökillä.

Liitimellä olisin tänään ollut mielummain maassa kuin taivaalla.




#1090
Lentoilmoitukset / Vs: Ti 5.6.
05.06.2012 01:08:10
Olen töissä ti ja ke. To pe ehkä mahdollista.

Tallissa on vähän ahdasta, kun siellä on mun peräkärry nyt ainakin pari päivää. Kaksin saa kamat paremmin pois ja sisään.

Avaimista kannattaisi sopia etukäteen, että ne on saatavilla tarvittaessa.

Minä, Kim ja Jarmo on avainhenkilöt. Kesäksi voin antaa omani eniten tarvitsevalle.

Nummelaan tuuli on varmaan liian kovaa päivällä. Illaksi olisi hyvää treenikeliä. 5 m/s tarkoittaa kesällä kovia puuskia.
Mutta yksin pystynee hinata Opelillakin, jos voimaa ei säädetä kesken ajon, ja jos tuulee tarpeeksi.
#1091
Lentoilmoitukset / Vs: Su 3.6.
02.06.2012 19:55:59
Ei näytä sunnuntai hyvältä, tuultakin liikaa päivällä ja Nummelaan vähän sivusta.

Muutenkin pitäisi välillä käydä kaupungissa klo 19.

Maanantaina parempi keli ja Nummelan suunta. Voi olla että voisin päästä kentälle.
#1092
Lentoilmoitukset / Vs: Su 3.6.
01.06.2012 23:40:44
Nummelaan tuuliennuste sopisi hyvin toistaiseksi, mutta voi olla keskipäivällä liian kovaa. Voi narukin loppua kesken;).

Illaksi näyttäisi tulevan hyvä koulutus- ja treenikeli.
Mulla on pieentä säätämistä ehkä sunnuntaina kuuden ja kahdeksan välissä. Pitää ehkä käydä stadissa. Mutta se ei varmaan haittaa muita ja saan hinattua hinurin kentälle päivällä ja tarvitaessa takaisin.
Nummelaa kauemmaksi en ehkä voi lähteä.
Mun tilanne tarkentuu ehkä jo huomenna, kuten kelitkin.




#1094
Lentoilmoitukset / Vs: Su 27.5.
25.05.2012 23:54:20
Iltapäivästä mahdollisesti. On vähän tilanne päällä vielä.

Ainakin voin hinata hinurin Nummelaan tarvittaessa.

Keli voi olla vaikea startata ja laskea kun tulli on heikkoa ja pyörii. Mutta ei varmaan tarvitse tulla alas, jos ei huvita.





#1095
Suosittelen. En tiedä vielä, pitäisikö tai voitaisiinko myös esitellä riippuliitoa.
Quattrolla voisi ikä riittää.

Jos sopiva keli, niin varmaan voisin kouluttaa siellä sunnuntai-iltana, ehkä myös pe.
Tosin pe voisi järjestyä myös sauna.

http://www.ilmailu.org/forum/index.php?topic=4263.0