Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - kim

#106
Lentoilmoitukset / Kiikala S30.06
29.06.2013 23:23:42
Ennuste "painostaisi" menemään. Painostaako joku muu ?

ps. Ensiviikolla mulla vapaa ke ja pe.
#107
Lentoilmoitukset / Vs: Pe 28.06.
28.06.2013 10:07:02
Kiikalaan. Tallilta matkaan about klo. 11.
#108
Lentoilmoitukset / Pe 28.06.
25.06.2013 13:01:26
Mulla vapaapäivä. Ennuste toistaiseksi lupaava. Muita vapaalla ?

Kim .
#109
Lentoilmoitukset / Kiikala Ke 19.06
18.06.2013 22:15:50
Minä ja Jarmo menossa Kiikalaan.

Reitti kulkee alustavasti Kallio...Haaga...Kiikala.

Yksi mahtuu mukaan vielä.

Haagassa klo 10.

Kim .
#110
Eikai sitä itse rengasosaa tarvitse kytkimeen kiinnittää ? Varoke voi olla jonkun matkaa pilotista tai hinurista. Ne renkaat mahdollistaa että tuota "kalastajanlankaa" voi kiertää useamman kierroksen tasalaatuisella kitkalla renkaiden kautta, eri murtolujuuksia varten.

Jokin pelkkä heikompi narunpätkä toimii myös varokkeena, mutta solmut, niiden tyyppi ja laatu muodostavat heikoimman kohdan.

Vaikkakin tuo "kalastajalanka" joka on"Cortland 130 lb Greenspot braided Dacron Tolling" tai jotain "brick layers twine" http://ozreport.com/1208875620  onkin "standardi" ...Niin silloin kun ovat sen kestävyyttä mitanneet, niin narukelojen eri erien murtolujuus vaihtelee.

Tuosta varokkeen murtolujuudesta ovat jaksaneet vääntää kättä iät ja ajat. Riittääkö suomipojalle attä naru on itsessään sellaista sopivasti prakaavaa ?


Otetaanko tähän saman alle se hinausnarun pituuden pähkäily ?

Siitäkin riitti paljon juttua OZ reportissa muutamia vuosia sitten. Se pitäis myös olla just semmoinen sopiva mitoitukseltaan että hinuri ja hinattava lentäisivät suunnilleen samassa ilmamassassa.

Muutama linkki:
http://www.itv.com/news/central/story/2013-02-04/hang-glider-death-inquest/
http://ozreport.com/12.084#1
http://ozreport.com/9.042#3
#111
Alustava joo.
#112
Yleinen keskustelu / Vs: Saunailta 5.4
04.04.2013 21:54:37
Och även här.
#113
Lentoilmoitukset / Pääsiäisen lennot
27.03.2013 22:47:48
Pistän uuden aiheen alle.

Siis: To. toimintaa; Soukkaan. Tallilla 12:45 . 

Pekka, minä.

Mikko L. ?
#114
Lentoilmoitukset / Vs: Pe-su 22-24.3
27.03.2013 22:42:32
Voin tulla tallille 12:45 .
#115
Lentoilmoitukset / Vs: Pe-su 22-24.3
25.03.2013 22:43:21
Vapaudun To klo 12 . Voin järjestellä uudestaan "pahimmassa" tapauksessa.
#116
Lentoilmoitukset / Vs: Pe-su 22-24.3
23.03.2013 11:53:39
Tulen ainakin mestoille La . Sitkeä flunssa syö vireystilaa. Ilmoittele Jarmo jos tarvitset kyydin.
#117
Lentoilmoitukset / Vs: Lauantai 16.3?
16.03.2013 00:11:09
Minä ja Matti varastolla klo 10:00 jonka jälkeen Otaniemeen.

Kim .
#118
ZERCA DECOLANDO EM VICÊNCIA


ja imasta nähtynä vähintään yhtä "jännnnääää"
Huomaa myös varavarjon hihna, johon on jätetty taktisesti ns. "heittovara" ;)  .

Decolagem radical Asa Delta


Jos nämä kaverit pitävät edellistä touhua ihan onnistuneena, niin onkohan tämäkin vain "lyhyt lento" ?

Falha na decolagem de asa-delta em Vicência

Kim .
#119
Joo. Hyvä Jarmo että laitoit. Katsoin sen toistamiseen. Vähän heikko ääni, täytyy keskittyä.

Ei turhaa hössötystä :)  .

Tiivistäen:

Pidä dollystä kiinni pitkään. Vedä sitä jopa vähän mukaan ilmaan.

Lennä startissa pinnoissa noin 5m korkeudella.

Kun hinuri nousee, pidä se kokoajan horisontin tasalla.

Säädää nopeutta aktiivisesti (hinuri horisontissa pätee tässäkin) ja kallistusta hienovaraisemmin (oskillointi).

Hinurin kaartaessa, ymmärrä että sinun tulee nähdä sen kylkeä, jotta lentäisitte samalla kehällä.


Kriitiisiä käsimerkkejä oli nejä.
Olleellisin oli hinauspilotin "IRTI" -komento joka tarkoittaa "irti HETI", eikä kohta.

Radio ei pakollinen. Hinauspilott näkee ko. peileistään hyvin.

Kim.
#120
Yleinen keskustelu / Vs: Saunailta 2.11
01.11.2012 18:34:25
Voisin periaatteessa tulla. Miten Jarmon aikataulu ?