Riippuliito.net

Yleinen keskustelu => Trike => Topic started by: Pekka on 26.03.2017 13:04:00

Title: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Pekka on 26.03.2017 13:04:00
http://www.aerotechnics.eu/index.php?id=117 (http://www.aerotechnics.eu/index.php?id=117)

Päivitin myös Seedwingsin linkit samaan firmaan linkkisivulle
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Jarmo on 26.03.2017 17:54:08
On kyllä nätti. Sähköversiossa ei taida olla hirveästi ylimääräistä.
(http://www.aerotechnics.eu/fileadmin/user_upload/E_Trike/ETrikeB3.png)
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Jere on 28.03.2017 16:49:49
Laittakaahan triket tilaukseen
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Jarmo on 07.04.2017 17:56:55
Aerotechnics.eu on hävinnyt maailmankartalta. Youtubesta löytyi kuitenkin tämmönen vekotin joka näyttää samalta kun Seedwingsin trike.

https://www.youtube.com/watch?v=d__q1lavfwQ (https://www.youtube.com/watch?v=d__q1lavfwQ)

Video on vuodelta 2012, mutta samalla käyttäjällä on monia muitakin samasta laitoksesta. Tää on tuorein:

https://www.youtube.com/watch?v=spbsN_cro8k (https://www.youtube.com/watch?v=spbsN_cro8k)

Kasaamisesta on myös yksi video.

https://www.youtube.com/watch?v=iqBSWYYGaRs (https://www.youtube.com/watch?v=iqBSWYYGaRs)

Tykkään tosta kevyestä katteesta minkä saa jalkojen päälle.

Tässä (http://www.electric-flight.eu/index_16.htm) näyttäis olevan samanlainen kate, mutta kulkee nimellä Flugsport Toni Roth: Carbon Trike
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Pekka on 07.04.2017 19:49:55
Roth on vanha tekijä alalla, jolta voisi jopa uskaltaa ostaa laitteen.
https://toniroth.com/carbon-trike/
Näyttää hoitaneen DULVn  paperitkin kuntoon. Silloin Suomessakin on helpompaa asioida.
Vielä kun saisi juostua sen ilmaan;)
Luulen, että paino on samaa luokkaa tai vähemmän kuin Aerotechnicsillä.

Kuljetukseen niputuksesta ja hinnasta on vaikea sanoa mutta väittää sopivan mihin vaan autoon.
Voi olla että laite pitäisi hakea Saksasta.
Mun mielestä luokitus alle 115 kiloiseksi ei ole meillä se oikea, vaan menee alle 70 kg luokkaan tai moottoririippuliitimeksi.

Tuollainen pitäisi olla hinaajalla takataskussa niin voisi lähteä muiden perään.
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Pekka on 22.04.2017 19:53:07
Näyttäisi siltä, että kevyiden laitteiden kehittäjät on menneet yhteen ja tarjolla on ES trikeja.
Runko on vaan 6 kg!
Kuori 1,5 kg, jolla varmaan voi saman verran pudottaa bensaa tai akkua pois kyydistä ja päästä samaan lentomatkaan.
Koneita on joka lähtöön.
Kevyin bensakone on 10 kg ja tehoa enempi kuin Radnessa samoilla painoilla.

Nyt puuha alkaa näyttää ihan vakavalta, eikä ihme että Seedwingsin jatkaja putosi kisasta tai liittyi mukaan.
Titaanitaka-akselit on varmaan samat.

Pitäisiköhän käydä Saksassa vähän ostoksilla. Kolme vuotta sitten kävin ihan Rothin ja kumppanien lähitienoolla. Olisi ollut kiva käydä paikan päällä.
Näytti muuten olevan hyviä rinnepaikkoja sielläpäin.
http://www.flying-directory.com/popup_info.php?action=aircraft&id=59671 (http://www.flying-directory.com/popup_info.php?action=aircraft&id=59671)
http://electricsports.de/ (http://electricsports.de/)
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Jarmo on 23.04.2017 09:58:04
Kysyin tuossa viikolla flying-expert.comista että mikä on tilanne ES Trikejen kanssa. Vastaus oli että ei ole enää tuotennossa. Myynnissä olis yksi bensakäyttöinen käytetty ATOS VR:n kanssa ja ilmeisesti yksi sähkökäyttöinen saattaa olla tulossa ATOS VQ:n kera.

Olivatkohan sitten aikaansa edellä, kun tuntuu että sähköilmailu on nyt vasta ottamassa tulta akkuihinsa ;)
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Pekka on 24.04.2017 20:52:54
Tuo sähkökomponentti on varmaan ostettavissa Geigeriltä milloin vaan.
Tässä se Aeroksen trikessa:
http://www.oberpfalz-luftbild.de/ultraleicht/aeros-elektrotrike.htm (http://www.oberpfalz-luftbild.de/ultraleicht/aeros-elektrotrike.htm)

http://www.geigerengineering.de/fileadmin/templates/images/News/DULV_Bericht_04_2017.PDF.pdf (http://www.geigerengineering.de/fileadmin/templates/images/News/DULV_Bericht_04_2017.PDF.pdf)
http://www.geigerengineering.de/avionik-elektroantriebssystem/produkte/ (http://www.geigerengineering.de/avionik-elektroantriebssystem/produkte/)

Kevyt runko on perusongelma. Icaron ja Aeroksen triket on painavia.
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Pekka on 24.04.2017 22:16:33
EGO trike tsekeistä voisi olla jopa myynnissä. Ei enää ole kytköksessä vain Atokseen.
Kevyen, liukkaan ja sopivasti palasiksi menevän oloinen.
http://www.ultralightdesign.cz/trikolka-atos/?lang=en (http://www.ultralightdesign.cz/trikolka-atos/?lang=en)
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Jarmo on 25.04.2017 18:36:57
EGO on kyllä tosi nätti. Siinä on vaan käsittääkseni aika kova hintalappu.

A-I-Rin sivulla on myynnissä käytetty polttomoottori-prototyyppi-EGO hintaan 8500e.

http://en.a-i-r.de/gebrauchtangebote/trikes/ (http://en.a-i-r.de/gebrauchtangebote/trikes/)
Title: Vs: Todella kevyt trike Itävallasta
Post by: Pekka on 29.04.2017 19:06:14
Mun tavoite on n. 22-25 kilon laitteessa, kun mun molemmilla siivillä on 110 kg maksimi.
Navan kohdalta pitäisi keventää myös muutama kilo.

Sähkösysteemi tekee käytännössä 20 kg painoa. Rungolle ei paljoa jää.
Tosin Geigerin pikkuakku säästäisi 7 kg ja voisi toimia hissinä ylös mutta matkalento tai edes kentän kiertäminen jää haaveeksi.

Oikeastaan kiinnostaisi löytää tai tehdä mahdollisimman kevyt runko, johon pulttaa Radnen koneen, n. 10 kg.
Sillä saisi helposti parin kolmen tunnin bensat mukaan ja termiikkihissinä riittäisi litrakin.

Etuosa penkkeineen voisi hyvin olla kuorirakenne ilman palkkeja, kun painoa ei sinne kauheasti tule.
Vaijerinkin pitäisi riittää varmistamaan kestävyys töyssyissä, ei kaikissa edes ole etuputkea..
Hapin lasikuiturakenne on aika optimaalinen.

Helpointa, nopeinta ja halvinta on oikeastaan koekäyttää ja ottaa käyttöön oma trike.
Siihen saisi nelitahtikoneen kevyen pikkutriken hinnalla ja voisi jopa hinata.

Manfredilla on muuten myynnissä sähkö Swift. Se olisi optimaalinen laite monessa suhteessa. Hinuriksi tosin ei potku riitä.
Mulla olisi siihen jo riittävä purjelentokoulutus käyty.
Jossain kuvassa muuten taisin nähdä kun sähkö ATOS hinasi riippuiliitimen.