Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by kim
 - 26.08.2013 00:27:57
Debriefing omalta osalta.

La Hyvinkäälle. Vähän jännää kun lentänyt siellä vain kerran aikaisemmin ja liikennettä jonkin verran. Sillä edellisellä kerralla pääsin ekalla ylös ja matkalennolle. Aamupäivä meni turatessa kaikkea muuta joten eka hinaus vasta klo 16. Taas toimi! Sekä purjelentokoneet että muut liitäjät pyörivät kentän välittömässä läheisyydessä missä lähimaaston ainuat satunnaiset pilventuhnut elivät lyhyen elämän. Hyvinkää sightseeinkiä kesti puolitoista tuntia.

Todella upeeta ja uusi juttu lentää kauan kaupungin päällä noin 800 metrissä. Keli oli hyvää "treenikeliä" ja muitakin wind -dummejä merkkaamassa nostoja.

Hyvinkään liikennne on aika fiksusti jäjestetty niin että liitäjät turaa kaupungin puolta, siis rataa 04 oikeaa puolta. Toiselle puolelle ei kannata mennä jollei ole järkevästi korkoja koska muu liikenne ajaa laskukierrokset siellä. Hinauslinjaa kannattaa kunnioittaa ja pitää silmällä koska purjelentokoneet kiskotaan taivaalle vinttaamalla samaa linjaa kuin liitimet. Sit myös korkeusrajoitukset vaatii pänttäämistä jotta sisäistää kunka korkealle ja just missä saa olla!

Ai niin joo ja... Sellainen Whatda F... hetki tuli kun olin hinaamassa tandemia. Ilmasta roikkui vasemalla auton ohi purjekoneiden vintturinaru, mutta sillai vissiin tuplana ja jotain, ja ihan kuin vain leijailisi ilmassa. Hidastin kun en voinut tietää että meneekö pahasti ristiin meidän narun kanssa. Ymmärtääksen heidän naru oli katki ja sillä hetkellä purkkari hinasi sitä vielä perässään :)  .

Su Kiikala oli sit taas vähän tätä ;)  .  Pitkät jonot, mutta onneksi kaksi hinausautoa. Sinistä oli ja sellaista haistapaska nostoa. Suuresta otannasta heroin lento taisi olla sellaista paikaallaan killumista tunnin verran kentän eteläpäädyssä tonniin saakka. Ei sillai etteikö suorituksena hyvä, mutta keli ei hirveästi vapausasteita suonut mielikuvitukselle.

Kim .
Posted by Jarmo
 - 25.08.2013 11:13:03
Tuuli näyttäis sopivan paremmin Kiikalaan, joten suunnataan sinne.
Posted by Jarmo
 - 24.08.2013 23:06:13
Hyvinkäällä lennettiin. Mä kävin pyörähtämässä Ridasjärven vieressä, ja Kim lenteli pidempäänkin paikallislentoa. Illalla saatiin Harrikin ilmaan uuden siiven kanssa. Huomenna uudestaan. Suuntana taas Hyvinkää tai Kiikala.
Posted by Teemu M
 - 24.08.2013 20:20:18
Suunnitelmat muuttuu: nyt vaikuttaa siltä, etten tule sunnuntaina.
Posted by Jarmo
 - 24.08.2013 00:36:58
Ollaan Kimin kanssa kymmenen aikaan varastolla. Suuntana luultavasti Kiikala. ESV:llä näyttäis olevan reippaasti toimintaa sekä siellä että Hyvinkäällä.
Posted by halliharri
 - 22.08.2013 21:55:08
La sopii mulle. Pitäis koittaa tota omaa siipeä.
Posted by Laakkonen
 - 22.08.2013 21:40:13
La, su ja ma olemassa mutta varauksin.
Posted by Teemu M
 - 22.08.2013 18:35:15
Su mahdollinen.
Posted by Jarmo
 - 22.08.2013 17:28:45
La & su mahdollisia.
Posted by kim
 - 22.08.2013 15:51:56
Ketkä kehissä ?

Mulla pe menee tod.näk. palaverissä, ainakin aamupäivä.

La ja su ok. Vielä voisi matkalentoja yrittää.

Kim .