Post reply

Warning - while you were reading a new reply has been posted. You may wish to review your post.
Name:
Subject:
Message icon:

Attach:
(Clear Attachment)
(more attachments)
Restrictions: 4 per post, maximum total size 1000KB, maximum individual size 350KB
Verification:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:

shortcuts: hit alt+s to submit/post or alt+p to preview


Topic Summary

Posted by: Tubetimo
« on: 27.09.2018 19:31:34 »

Huuhan rinne lauantaina 22.9 ei pitänyt räpsähtää millään pelillä. Etelätuulen kääntyminen lounaiseksi jäi kuitenkin huomaamatta. Pirullinen tunne laskea Saimaaseen,kun valjaita ei ehtinyt avata, niin mahalaskuksihan se meni.Onneksi vettä vain puoliväliin sivuputkia. Valjaskoukku irti ja pois.
     - Vastaisuudessa jääkauden ulkopuolella lennellessä saatan aukasta ketjun jo ylempänä.
Posted by: Tubetimo
« on: 22.06.2018 12:08:08 »

Jep. Näin keväällä laskun famara rantakivikkoon riipparilla. Hyvä lasku, mutta  laineet teki sitten leijasta ihan soiron. Sveitsiläispilotti pääsi irti omineen, yhdessä haalattiin rauniot kuivemmalle. Varovaisuudesta huolimatta join siinä vaiheessa kännykän kanssa suolavettä.
Posted by: Jarmo
« on: 16.04.2018 21:30:56 »

Varjoliito.netissä tuli vastaan uutinen onnettomuudesta ulkomailla. Siinä oltiin laskeuduttu rantaveteen ja yritetty pelastaa kalusto laskun jälkeen. Lopputulos - useita hukkuneita. Ehkä hyvä muistuttaa vielä näin kauden alussa että mikä tahansa muu vaihtoehto on parempi kuin vesilasku, ja matalassakin vedessä voi käydä huonosti.

Vesi on noin 800 kertaa tiheämpää kuin ilma, ja kaikki tietävät kuinka paljon tuulenpuuska voi heitellä liidintä. Voi vaan kuvitella minkälaisia voimia pienikin aallokko aiheuttaa liitimessä. Esimerkiksi puulasku on siis huomattavasti parempi vaihtoehto.