Vastaa

Nimi:
Aihe:
Otsikon ikoni:

Liite:
(Poista liite)
(lisää liitteitä)
Rajoitukset: korkeintaan 4 liitettä, yhteiskoko korkeintaan 1000KB, yksittäisen liitteen koko korkeintaan 350KB
Varmistus:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:

Oikotiet: paina alt+s lähettääksesi viestin, tai alt+p esikatsellaksesi


Yhteenveto

Kirjoittanut: Anssi
« : 17.04.2018 17:11:19 »

Just sairaalasta palanneen tervehdys: toipuminen on sujunut paremmin kuin oli odotettu.
Mukava myös saada tietää, ettei kaikki ollut vain omaa virhettäni, vaikka tietysti mokasin.
Silti nyt voiton vie rouvani, jonka ei enää ikinä tarvitse olla epätietoisena: lupasin lopettaa.
Kirjoittanut: Pekka
« : 17.03.2018 11:14:26 »

Kyseessä oli lockout tilanne tai oikeastaan sivuun ajautuminen n. 30 m korkeudessa, jossa tuli esiin hydraulikitkakelan lähes ainut huono ominaisuus eli siitä ei saa täysin paineita pois hinauspäästä.
Naruun jää 10-20 kg vetoa riippuen purkunopeudesta. Kyseisen kelaan oli asennettu ohitusventtiili paineensäätimen ohi, jotta purkupaine olisi minimaalinen.
Muutama kilo jää olosuhteista riippuen taittopyörähinauksessakin, mutta hydraulikelan kanssa voima on ehkä tuplaten eli liikaa.
Kelaan oli hyllyssä sähköventtiili, jolla oli tarkoitus vähentää riskiä tuomalla paineen vapautuskytkin ohjaustankoon sekä ohi öljysuodattimen.
Valitettavasti en ehtinyt sitä asentaa ennen kyseistä lentoa.
Ja valitettavasti hinausköysi oli kiinni lennon loppuun asti.

Toivottavasti pilotti toipuu mahdollisimman hyvin.