Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Jere
 - 10.05.2017 10:12:15
Itse pidän tärkeimpänä riippuliitokypärässä että on leukasuoja ja iso aukko naamalle ettei kavenna näkökenttää. Keveys säästää niskoja jos sattuu pääseemään termiikkiin. Leimoja ei ole tullut kyllä edes katsottua ::)
www.varjoliito.net sivulta on aina välillä nuita kypäriä myynnissä sopuhintaan
Posted by Anssi
 - 09.05.2017 22:22:19
Quote from: Mikko on 09.05.2017 14:50:24
...leukasuojaa osaa arvostaa viimeistään siinä kohtaa kun sitä tarvitsee...
...lentää vaikka lainakypärällä alkuun. Meillä taitaa ainakin yksi olla kerhon puolesta jos vaan sopii päähän.

Joo, se olikin se ihan eka maistiainen 1993 kun löin naamani siipeen ja nenään sattui hetken aikaa. Ymmärrän leukasuojan hyödyn. Toisaalta olen onnistunut jo pääsemään naimisiin, että pärstävärkin käyttöarvo sillä lie jo ulosmitattu.

Aluksi tosiaan lainaan kamoja, näistä asioista sovitaan sitten kun päästään kerhon kouluttajien kanssa asioista sopimaan.

Kiitos vinkeistä.
Posted by Mikko
 - 09.05.2017 14:50:24
Tiedä onko noilla leimoilla niin merkitystä, mutta leukasuojaa osaa arvostaa viimeistään siinä kohtaa kun sitä tarvitsee... motivaationa voi käydä googlen kuvahaussa tutkimassa asiaa ;o

Visiirit, ritilät, hännät yms on suht turhia (voin myydä sellasen josta löytyy nää kaikki) .... mutta tollanen sadankahdeksenkympin potta (charly insider esim, löytyy iteltäkin) on ihan jees, kannattaa säästää moiseen jos ei kolhimatonta löydä käytettynä, ja lentää vaikka lainakypärällä alkuun. Meillä taitaa ainakin yksi olla kerhon puolesta jos vaan sopii päähän.
Posted by Anssi
 - 09.05.2017 10:12:23
koskapa en onnistunut löytämään vielä keskusteluista tähän liittyvää otsikkoa, niin kysäisen.

Siis ilmailuharrastukseen hyväksytyillä kypärillä on EN966-leima? Ok. Onko tuo EN966 se ainoa, pyhä ja loukkaamaton standardi? Minulla oli 90-luvulla semmoinen halpa laskettelukypäränä myyty uvex, jonka leimoista en osaa enää edes kuvitella mitään. Ulkomaanfoorumeilla puhuvat siitä, miten harrastuksessa käytetään myös semmoisia talviurheilukypäriä, joilla hyväksyntä olisi esim. EN1077.

Kertoisitteko aloittelijalle, joka kaiken muun lisäksi on myös surkuteltavan vähävarainen, onko sallittua vai ehkä täysin kiellettyä hankkia se kahdeksankympin kypärä, koska ei ole varaa maksaa sataakahdeksaakymppiä?