Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Mikko
 - 13.03.2017 17:04:19
Loistavaa  :) tuolta saikin koko folderin ladattua zippinä suoraan
Posted by Anssi
 - 13.03.2017 15:51:44
Ääh mulla on tuo vanha kamera asetettu ihan vain ottamaan noita jpg-kuvia, kun tämä ei ole työ vaan joutilas ajanviete. Sori. Mutta jos noiden uudelleen pakkaus on googledrivessa erilainen kuin dropboxissa, niin tossa on kansio:

https://drive.google.com/open?id=0BwMeL5VEHsI9WGt5UmtKdm1VS1k
Posted by Mikko
 - 13.03.2017 13:45:34
Kyllä vaan komeita kuvia. Kiitos ;) Olisko mahdollisuutta saada noita korkeemmalla resoluutiolla zipattuna johonkin, google driveen esim? Voin imasta sen paketin ja hostata edelleen niin saat dropboxista (tai drivestä) pois
Posted by Jere
 - 13.03.2017 13:21:31
Kiitoksia Anssille hyvistä kuvista. Harvoin on maassa kukaan ottamassa kuvia niin kiva saada näitä :) Jos olisi ollut selvästi hiljaisempi tuuli niin varmasti olisi päässyt termiikkiä hyödyntämään.
Posted by Pekka
 - 13.03.2017 12:58:08
Kiitos hienoista kuvista. Kiva nähdä itsensä ja nykyinen Combat noin hyvissä kuvissa lentotilassa.
Vahiko että joutui käyttämään talvivaljaita. Muuten olisi ehkä kelluttanut tarpeeksi paljon paremmin.

Ihan hieno lentopäivä. Tuuli ei ollutkaan niin kovaa kuin ennustettiin, ihan vielä koulutuskeliä.

Kyllä rinne toimi jotenkuten, mutta puolikin metriä lisää tulta, niin ei olisi tarvinnut tulla alas.

Nyt termiikki häiritsi rinnelentoa kun välillä tuli tyynempää ja laskevaakin niin silloin joutui liian alas.

Otaniemi syötti pilvijonoa sopivasti hinausreitille ja välillä ylhäällä piippailikin.
Kun paistoi, tuli matalia pilviä n. 250 metriin, mutta niiden alla nostelikin.

Sääli, että oli korkeuskatto, Jarmo olisi voinut kiivetä ylemmäskin kantavissa.

Jään pinta oli paikoin liukas ja lumikerros liian ohut, joten treenilentoja kannattaa mennä tekemään järville.


Neljän jälkeen kun pakattiin kamoja, niin sitten olisi voinut alkaa kellua kunnolla.

Hyvä indikaattori sille, että Munkan rinne toimii on se, että startissa liidin kantaa itsensä.

Vastaava tuuli on silloin 5-6 m/s.
Posted by Anssi
 - 13.03.2017 01:36:50
Sivustakatsoja kiittää viihtyisästä päivästä Munkassa.

Tässä dropbox-linkki noihin ottamiini valokuviin, sen enempiä seulomatta. Jos teillä on noille käyttöä, ladatkaa pois.
Aina välillä kuitenkin työasioiden tilavaatimusten takia tyhjentelen dropboxiakin.
Pidetään nyt noita vähintään ainakin tuleva viikko saatavilla tuossa osoitteessa.

https://www.dropbox.com/sh/ghtk1w3wuji4n8h/AAB2qJDPbxckKD_2ZrKERHU4a?dl=0
Posted by Pekka
 - 12.03.2017 10:32:13
Mennään Munkkaan niin ei mene koko päivä köröttelyyn.

Täytyy joskus Munkan rinne kokeilla ja tänään varmasti kelluu hyvin.

Eli Munkan uimaranta on paikkana.
Posted by Pekka
 - 11.03.2017 23:51:04
Meen kymmeneksi joka tapauksessa varastolle.
Sinne pääsee muuten myös junalla Käpylän asemalta. Tuusulantien bussit menee myös läheltä ohi ja 51 lähimmäs.

Puoili 10 olisi hyvä tietää ketä lähtee niin saan oikeat kamat mukaan. Tosin vien varastolle kaikki muutenkin himasta.

Katsotaan sitten suunta. Treenata ei oikein voi Munkassa ellei ennuste muutu. 6 m/s plus puuskat ei sovi treeniin.
Soukassa on ihan älyttömät pyörteet huomenna. Laajalahdella on puhtaampi tuuli.
Posted by Jarmo
 - 11.03.2017 22:30:33
Joo voit lentää sillä. Ei tartte mitään erityistä korvausta. Hyvä vaan että tulee tsekattua senkin kunto välillä :)
Posted by Jere
 - 11.03.2017 21:29:54
Kaikki kiinnostas mutta tänään ostamassani discuksessa on crossbar niin paljon mutkalla että sillä en pääse vielä lentämään. Ainut vaihtoehto olis jos jarmo lainais omaa jotain korvausta vastaan?
-Jere
Posted by Jarmo
 - 11.03.2017 21:16:14
Munkka vois kiinnostaa. Tarttis kuitenkin nimenomaan startti- ja laskutreeniä. Rinteessä lentäminen varmaan onnistuu niinkun ennenkin. Olisko Espoonlahti vaihtoehto?
Posted by Pekka
 - 11.03.2017 20:01:59
Munkka, Vääksy tai Loppijärvi mahdollisia.

Munkka sopii vaan kokeneemmille kun voi olla loskaa ja tuulee liian kovaa. Rinne pitäisi joskus testata.
Lopella ei ole rinnettä, joten mieluiten Vääksyyn jos tarvitaan harjoittelukeliä.

Vääksyä varten voisi mennä Varastolle kymmeneltä, mutta Munkkaan riittää klo 11.

Hinurissa on nyt ketjut ja pitoa riittää vaikka pelkällä jäällä.
Posted by jaskaK
 - 10.03.2017 10:11:18
Sunnuntai saattaa onnistua
Posted by Jere
 - 09.03.2017 22:23:33
Sunnuntaina voisin päästä lentämään
Posted by Pekka
 - 09.03.2017 19:28:58
Lauantaina on aika tyyntä paitsi merellä, jossa on varmaan liukasta.

Sunnuntai näyttäisi Vääksyn kelluntakeliltä. Kunhan ei käänny länteen tai ylly, niin ehkä treenikeliäkin.

Varasto on huomisen jälkeen aika tyhjä ja se pitää olla vasta kuun lopussa tyhjä lentokamoista.

Ensi viikolla pääsee vaikka levittämään siiven hallissa. Kannatta käyttää hyväksi tilaisuus.
Katsotaan jos huhtikuunkin varastointi järjestyisi.