Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Jarmo
 - 01.07.2014 11:12:51
Bongasin varjoliito.netistä Jeppen blogista pari videota aiheesta Taitava pilotti selviää tilanteista, joihin hyvä pilotti ei joudu ;) Ruudulta näitä on hauska katsoa, mutta en todella haluaisi olla noissa paikoissa.

Pilotin mukaan tuuli yltyi, ja hän ajautui rinteen takapuolelle.
http://www.youtube.com/watch?v=nDwHikpgGvw

Quotei wanted to cross a last hill from a series of hills and i needed just a few meters more (height) in order to land on the flatland that was after this hill (and spare an hour of walking through the forest) i didn't get enough lift to cross it and i got myself into this situation ...i was just waiting to see if i come across a small place to land or what tree should i choose :D Luckily the road appeared.
Aika monissa arviointivirheissä tuntuu olevan taustalla se, että otetaan riskejä koska halutaan säästää vaivaa; yritetään laskeutua narun päähän, lennetään pienillä marginaaleilla esteiden yli, kaarrellaan matalalla jne.
http://www.youtube.com/watch?v=hKTzTL_X-Kc

Tässä vielä kolmas esimerkki, kuinka voi käydä jos venyttää marginaaleja liikaa.
QuoteI thought I could make it over the tree line. I made a BAD decision. I should have landed in the field. Instead, I had to turn at the last minute and land in rotor from the trees. I went from 25 feet to eating dirt in about 3 seconds.
http://www.youtube.com/watch?v=BaScVhk3Xxw