Post reply

Name:
Subject:
Message icon:

Attach:
(Clear Attachment)
(more attachments)
Restrictions: 4 per post, maximum total size 1000KB, maximum individual size 350KB
Verification:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:

shortcuts: hit alt+s to submit/post or alt+p to preview


Topic Summary

Posted by: Mikko
« on: 15.04.2011 16:49:58 »

sähköinen ilmoituslomake:
https://lentotoimintatilasto.ilmailuhallinto.fi/lentoturvallisuusilmoituslomake

liidinlajeissa voi varmaan suurimman osan kohdista jättää tyhjäksi
Posted by: Jarmo
« on: 15.04.2011 14:40:22 »

Heeh - siellähän se tosiaan luki. Pitänee ottaa esitäytettyjä blanketteja sitte kentälle mukaan ni käy nopeammin  ;D
Posted by: Pekka
« on: 15.04.2011 11:42:10 »

"Jos on epäselvää, edellyttääkö tapaus ilmoituksen tekemistä, on ilmoitus tehtävä."
Posted by: Jarmo
« on: 15.04.2011 11:06:14 »

Quote
Liite 1: LUETTELO VAKAVIEN VAARATILANTEIDEN ESIMERKEISTÄ
− Vakava epäonnistuminen yritettäessä saavuttaa ennakoidut suoritusarvot
lentoonlähdössä tai alkunousussa.
Pitääkö jatkossa löysistä hinauksistakin tehdä ilmoitus? ;)
Posted by: Pekka
« on: 15.04.2011 10:56:18 »

http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/imt-gen-m/GEN_M1-4_2011.pdf

"Ilmailutoiminnassa kaikista tapauksista, joissa lentoturvallisuus on vaarantunut tai saattanut vaarantua, on ilmoitettava tämän määräyksen mukaisesti. Jos on epäselvää, edellyttääkö tapaus ilmoituksen tekemistä, on ilmoitus tehtävä."


Tässä ei ole epäselvää, koskeeko se liitimiä. Lisäksi viraston mukaan vain Ilmailulaissa on jako laite/ilma-alus. Viraston määräyksissä ja muissa säädöksissä ilma-alus tarkoittaa aina myös ilmailulain "laitetta".

Valitettavasti kaavakkeet sopii vähän huionosti liitimille, mutta siellä on tietojärjestelmä takana ja mitä tarhansa formaattia se ei huoli.

Ilmoituksista varmaan keskustellaan vielä viraston kanssa, kunhan muu ohjesotku on ohi.