Post reply

Attachments: (Clear attachments)
Restrictions: 4 per post (4 remaining), maximum total size 1,000 KB, maximum individual size 350 KB
Uncheck the attachments you no longer want attached
Click or drag files here to attach them.
Other options
Verification:
Please leave this box empty:
Mikä on se millä autoa ohjataan. Viisi kirjainta, alkaa R:llä ja päättyy I:hin?:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview

Topic summary

Posted by Pekka
 - 10.04.2011 23:49:22
Ne halkaistavat sopii vain niille, jotka osaa tehdä mahalaskun tasan oikein. Eili liidin lentää suoraan ja juuri pinnassa lopputyöntö. Alaputkelta tai kädet alalanurkissa. Vauhtia ei juuri jää pysäyksessä.
Rajuimmissa tilanteissa, kun on sivuliikettä tai maanpinta vaikea, ne ei välttämättä riitä.

Kokeilin tuota vastaavaa matalalentoa kerran ihan ilman pyöriä ja vastaavin tuloksin.

Mun Targetin speedbarissa olevat halkaistavat on sitten vaan mun omia konelentoja varten. Siinä halkaistava pyörä on kätevä starttivalmisteluissa. Muut saa käyttää ilmakumipyöriä ja suoraa tankoa. Ne ei sovi kuin kokeneille, ja siksi ne asuvat mun autossa eikä tallilla, ellei ne unohdu sinne.


Viime kesänä kokeilin alaputken liukupaloja laskussa ekan kerran ja siiten useammankin. Toimivat nekin, kunhan ei anna tökätä, vaan tönäisee sopivassa kohtaa juuri ennen kosketusta. Myötätuuli/alamäkilaskussa muhkuraisessa ja kivikovassa pellossa tökkäsi vähän liukuessa, mutta onneksi oli tarpeeksi jo vauhtia pois. Mitään ei mennyt rikki, mutta polvet kului vähän. Pyörät on paremmat.
Posted by Mikko
 - 10.04.2011 16:07:06
orgin foorumilla juttua tällaisesta tapauksesta jossa lelupyörät (sellaset pienet muoviset kaksiosaiset ns. hienot pyörät) petti kosteella maalla mahalaskua tehdessä
http://www.hanggliding.org/viewtopic.php?t=21465

Mulla kävi vähän vastaava keissi mosquiton kanssa nyt talvella, mutta suksilla eikä mennyt mitään rikki. Huonosti kiinnittyvät sukset, parikin kertaa toimivat ihan hyvin, mutta sitten seuraavalla kertaa olikin ura lumessa -> molemmat sukset kerralla irti ja pää edellä köliä kohti. Olisi voinut käydä huonomminkin.


Kannattaa etenkin koulutuksessa kiinnittää huomiota alustan rullattavuuteen ja "laskutelineiden" asianmukaisuuteen eikä tyytyä siihen että on vaan jotain alla ja sit menoksi.