http://www.aerotechnics.eu/index.php?id=117 (http://www.aerotechnics.eu/index.php?id=117)
Päivitin myös Seedwingsin linkit samaan firmaan linkkisivulle
On kyllä nätti. Sähköversiossa ei taida olla hirveästi ylimääräistä.
(http://www.aerotechnics.eu/fileadmin/user_upload/E_Trike/ETrikeB3.png)
Laittakaahan triket tilaukseen
Aerotechnics.eu on hävinnyt maailmankartalta. Youtubesta löytyi kuitenkin tämmönen vekotin joka näyttää samalta kun Seedwingsin trike.
https://www.youtube.com/watch?v=d__q1lavfwQ (https://www.youtube.com/watch?v=d__q1lavfwQ)
Video on vuodelta 2012, mutta samalla käyttäjällä on monia muitakin samasta laitoksesta. Tää on tuorein:
https://www.youtube.com/watch?v=spbsN_cro8k (https://www.youtube.com/watch?v=spbsN_cro8k)
Kasaamisesta on myös yksi video.
https://www.youtube.com/watch?v=iqBSWYYGaRs (https://www.youtube.com/watch?v=iqBSWYYGaRs)
Tykkään tosta kevyestä katteesta minkä saa jalkojen päälle.
Tässä (http://www.electric-flight.eu/index_16.htm) näyttäis olevan samanlainen kate, mutta kulkee nimellä Flugsport Toni Roth: Carbon Trike
Roth on vanha tekijä alalla, jolta voisi jopa uskaltaa ostaa laitteen.
https://toniroth.com/carbon-trike/
Näyttää hoitaneen DULVn paperitkin kuntoon. Silloin Suomessakin on helpompaa asioida.
Vielä kun saisi juostua sen ilmaan;)
Luulen, että paino on samaa luokkaa tai vähemmän kuin Aerotechnicsillä.
Kuljetukseen niputuksesta ja hinnasta on vaikea sanoa mutta väittää sopivan mihin vaan autoon.
Voi olla että laite pitäisi hakea Saksasta.
Mun mielestä luokitus alle 115 kiloiseksi ei ole meillä se oikea, vaan menee alle 70 kg luokkaan tai moottoririippuliitimeksi.
Tuollainen pitäisi olla hinaajalla takataskussa niin voisi lähteä muiden perään.
Näyttäisi siltä, että kevyiden laitteiden kehittäjät on menneet yhteen ja tarjolla on ES trikeja.
Runko on vaan 6 kg!
Kuori 1,5 kg, jolla varmaan voi saman verran pudottaa bensaa tai akkua pois kyydistä ja päästä samaan lentomatkaan.
Koneita on joka lähtöön.
Kevyin bensakone on 10 kg ja tehoa enempi kuin Radnessa samoilla painoilla.
Nyt puuha alkaa näyttää ihan vakavalta, eikä ihme että Seedwingsin jatkaja putosi kisasta tai liittyi mukaan.
Titaanitaka-akselit on varmaan samat.
Pitäisiköhän käydä Saksassa vähän ostoksilla. Kolme vuotta sitten kävin ihan Rothin ja kumppanien lähitienoolla. Olisi ollut kiva käydä paikan päällä.
Näytti muuten olevan hyviä rinnepaikkoja sielläpäin.
http://www.flying-directory.com/popup_info.php?action=aircraft&id=59671 (http://www.flying-directory.com/popup_info.php?action=aircraft&id=59671)
http://electricsports.de/ (http://electricsports.de/)
Kysyin tuossa viikolla flying-expert.comista että mikä on tilanne ES Trikejen kanssa. Vastaus oli että ei ole enää tuotennossa. Myynnissä olis yksi bensakäyttöinen käytetty ATOS VR:n kanssa ja ilmeisesti yksi sähkökäyttöinen saattaa olla tulossa ATOS VQ:n kera.
Olivatkohan sitten aikaansa edellä, kun tuntuu että sähköilmailu on nyt vasta ottamassa tulta akkuihinsa ;)
Tuo sähkökomponentti on varmaan ostettavissa Geigeriltä milloin vaan.
Tässä se Aeroksen trikessa:
http://www.oberpfalz-luftbild.de/ultraleicht/aeros-elektrotrike.htm (http://www.oberpfalz-luftbild.de/ultraleicht/aeros-elektrotrike.htm)
http://www.geigerengineering.de/fileadmin/templates/images/News/DULV_Bericht_04_2017.PDF.pdf (http://www.geigerengineering.de/fileadmin/templates/images/News/DULV_Bericht_04_2017.PDF.pdf)
http://www.geigerengineering.de/avionik-elektroantriebssystem/produkte/ (http://www.geigerengineering.de/avionik-elektroantriebssystem/produkte/)
Kevyt runko on perusongelma. Icaron ja Aeroksen triket on painavia.
EGO trike tsekeistä voisi olla jopa myynnissä. Ei enää ole kytköksessä vain Atokseen.
Kevyen, liukkaan ja sopivasti palasiksi menevän oloinen.
http://www.ultralightdesign.cz/trikolka-atos/?lang=en (http://www.ultralightdesign.cz/trikolka-atos/?lang=en)
EGO on kyllä tosi nätti. Siinä on vaan käsittääkseni aika kova hintalappu.
A-I-Rin sivulla on myynnissä käytetty polttomoottori-prototyyppi-EGO hintaan 8500e.
http://en.a-i-r.de/gebrauchtangebote/trikes/ (http://en.a-i-r.de/gebrauchtangebote/trikes/)
Mun tavoite on n. 22-25 kilon laitteessa, kun mun molemmilla siivillä on 110 kg maksimi.
Navan kohdalta pitäisi keventää myös muutama kilo.
Sähkösysteemi tekee käytännössä 20 kg painoa. Rungolle ei paljoa jää.
Tosin Geigerin pikkuakku säästäisi 7 kg ja voisi toimia hissinä ylös mutta matkalento tai edes kentän kiertäminen jää haaveeksi.
Oikeastaan kiinnostaisi löytää tai tehdä mahdollisimman kevyt runko, johon pulttaa Radnen koneen, n. 10 kg.
Sillä saisi helposti parin kolmen tunnin bensat mukaan ja termiikkihissinä riittäisi litrakin.
Etuosa penkkeineen voisi hyvin olla kuorirakenne ilman palkkeja, kun painoa ei sinne kauheasti tule.
Vaijerinkin pitäisi riittää varmistamaan kestävyys töyssyissä, ei kaikissa edes ole etuputkea..
Hapin lasikuiturakenne on aika optimaalinen.
Helpointa, nopeinta ja halvinta on oikeastaan koekäyttää ja ottaa käyttöön oma trike.
Siihen saisi nelitahtikoneen kevyen pikkutriken hinnalla ja voisi jopa hinata.
Manfredilla on muuten myynnissä sähkö Swift. Se olisi optimaalinen laite monessa suhteessa. Hinuriksi tosin ei potku riitä.
Mulla olisi siihen jo riittävä purjelentokoulutus käyty.
Jossain kuvassa muuten taisin nähdä kun sähkö ATOS hinasi riippuiliitimen.