Riippuliito.net

Yleinen keskustelu => Lentoilmoitukset => Topic started by: Pekka on 22.07.2015 08:28:51

Title: la 25.7
Post by: Pekka on 22.07.2015 08:28:51
Näyttää nyt ekalta lentokelpoiselta pitkään aikaan.

Illalla ehkä koulutuskeliäkin.

Hyvinkää tai Nummela näillä näkymin.

Toivottavasti ennusteet ei muutu pahasti. Jonkin verran tietty.
Title: Vs: la 25.7
Post by: Laakkonen on 22.07.2015 08:57:21
Mukana!
Title: Vs: la 25.7
Post by: Pekka on 23.07.2015 22:30:29
Tuuli keveni sopivasti.
Toivottavasti suunta pysyy lounaisena, niin voidaan valita Hyvinkään ja Nummelan välillä.
Hyvinkäällekin voi mahtua hyvin, jos varjoliitäjät menee Kärkölään.
Title: Vs: la 25.7
Post by: Pekka on 24.07.2015 13:29:49
Näyttäisi tuulevan turhan lännestä, joten Nummelassa voisi valita sopivimman radan ja ruuhkaa ei olisi.
Jos on tilaa, voisi lähteä itäpäästä ja jatkaa etelään tai odotella pitkällä starttihetkiä.
Saisi kunnon korkeudet, siis varmemmin noston.
Pienellä porukalla ei kuitenkaan voisi lähteä matkaan.

Onko muita kuin Mikko tulossa?

Iltalentoihin tuuli taitaa kääntyä liikaa kaakkoon.
Title: Vs: la 25.7
Post by: Pekka on 24.07.2015 21:33:49
Alustavasti tallille kymmeneltä ja sieltä Nummelaan.
Kahdestaan ei kannata kauemmas mennä.
Title: Vs: la 25.7
Post by: Ville on 24.07.2015 21:39:01
Voisin tulla mukaan muutamaksi tunniksi. Kolmelta pitää lähteä takas kaupunkiin.

Ville
Title: Vs: la 25.7
Post by: Pekka on 24.07.2015 22:09:47
Hyvä, meen sitten hiukan etuajassa tallille.
Title: Vs: la 25.7
Post by: Pekka on 25.07.2015 20:06:56
Ihan hyvä päivä, ajoittain.
Ville nappasi yhden aikaan tunnin lennon. Pyöri parin purjekoneen kanssa samassa nostossa.
Korkeammalle C-alueelle (FL60) olisi yltänyt.
Meillä muilla kävi huonompi tuuri kun pilvirintama pimensi pariksi tunniksi kentän. Vieressä oli keliä.
Ihan koulutuskeliä jo kolmelta.
Pilvirintaman takaa löytyi tosi paksu harmaa yläpilvikerros.
Koitin kuitenkin mitä rintaman vierestä löytyy ja sain parikymmentä minuuttia heikossa kelissä joka vei yli 600 m korkeuteen.
Mitä ylemmäs meni, sen parempaa nostoa ja aika himmeästä kentästä lähti pieni pilvijonokin noin 1000 m korkeudella.
Pitempääkin olisi voinut sinnitellä, mutta siipi kireänä rimpuilua ei toinen käsi kestänyt vaan oli pakko luovuttaa.
Mikkokin pääsi taas lentojen ja hinaamisen makuun. Kelissä ei ollut tuuria.

Purjekoneet halusi aika levän kaistan, mutta sovittiin.
Dollyllä olisi voinut lähteä kentän takapäästä ja olisi yltänyt paremmin korkealle.
Ensi kerraksi saadaan se käyttöön.